اعلام فراخوان جایزۀ ادبی پروین­ اعتصامی

دبیرخانه هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی برای دریافت آثار تألیفی و ترجمه‌ای زنان در 6 رشته ادبی فراخوان داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از هشتمین دورۀ جایزۀ ادبی پروین اعتصامی، با هدف بزرگداشت مقام و شخصیت شاعر نامدار ایرانی پروین اعتصامی، رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش­های ادبی بانوان، معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهنده و تقدیراز زنان در عرصه زبان و ادب فارسی از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

از این رو از تمامی زنان اهل قلم، شاعران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و پژوهشگرانی که آثارشان برای نخستین بار در سال­های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ منتشر شده دعوت می­شود تا دو نسخه از آثار خود را به دبیرخانه­ جایزه ارسال کنند.

حوزۀ مورد ارزیابی هیئت داوران کتاب­های تألیفی و ترجمه ­ای زنان است که به زبان فارسی منتشرشده و موضوعات آن عبارتند از: شعر، ادبیات داستانی (داستان بلند، داستان کوتاه)، ادبیات نمایشی (نمایشنامه)، پژوهش های ادبی (نقد و پژوهش و مجموعه مقالات ادبی که به صورت یک کتاب منتشر شده باشد، ادبیات کودکان (داستان و شعر کودک و نوجوان ، ترجمه (آثاری که در حوزه ­های پنج­گانه فوق از زبان دیگری به فارسی ترجمه شده باشد.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره بیستم خرداد ماه سال جاری به نشانی ­دبیرخانه خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه اعرابی (۵)، پلاک ۶، بنیاد شعر و ادبیات داستانی است.

502

کد خبر: 951360

وب گردی

وب گردی