حریف استقلال در آسیا را بهتر بشناسید + عکس

تیم فوتبال استقلال در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف السد قطر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، امروز (چهارشنبه) مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس حریفان خود را شناختند.

استقلال در این مرحله به مصاف السد قطر می رود و پرسپولیس میزبان دیگر تیم قطری یعنی الدحیل خواهد بود. شاگردان وینفرد شفر به نسبت پرسپولیس با قرعه مناسب تری روبرو شده اند چرا که هم سابقه پیروزی مقابل این تیم را دارند و هم از رویارویی با الدحیلی فرار کردند که در تمام بازی های این فصل از لیگ قهرمانان آسیا پیروز شده است.

استقلال در ابتدای لیگ قهرمانان آسیا فصل گذشته، به دلیل کسب مقام سومی لیگ برتر پس از استقلال خوزستان و پرسپولیس، راهی مرحله پلی آف آسیا شد. شاگردان علیرضا منصوریان با خوش شانسی، امتیاز میزبانی تک‌بازی را در ورزشگاه آزادی کسب کرد.

این بازی در وقت های عادی و اضافه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید اما آبی پوشان پایتخت ایران موفق شدند با نتیجه 4 بر 3 در ضربات پنالتی به پیروزی برسند. اولین حضور ژاوی، کاپیتان و اسطوره باشگاه بارسلونا در ایران با استقبال شدید فوتبال دوستان ایرانی همراه بود اما او دست خالی، تهران را ترک کرد.

در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، السد با دیگر تیم بزرگ پایتخت ایران در گروه C همگروه شد. تیم قطری در خانه خودش شاگردان برانکو ایوانکوویچ را با شکست 3 بر یک بدرقه کرد اما در بازی برگشت مقابل سرخ پوشان در ورزشگاه آزادی و هواداران پر شورش تسلیم شد تا صدر جدول را واگذار کند.

این شکست سبب شد پرسپولیس به حریف عربستانی برخورد کند و شانس میزبانی را حفظ کند. السد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با الهلال عربستان روبرو شد و موفق شد فینالیست دوره قبل که به شدت تضعیف شده را 2 یک شکست دهد و با تساوی 2-2 در بازی برگشت، مجوز صعود را کسب کند.

السد علاه بر ژاوی تکنیکی و با تجربه، مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ملی پوش ایران را نیز در اختیار دارد. این مدافع در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل پرسپولیس با گل به خودی که به ثمر رساند، امکان صدرنشینی را از تیمش گرفت و به شاگردان برانکو هدیه داد.

شاید روی کاغذ بهترین قرعه ممکن برای استقلال بیرون آمده باشد اما السد چندان حریف آسانی هم نیست. بغداد بونجاح، ستاره الجزایری و مهاجم خطرناک السد با 9 گل زده بهترین گلزن این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود. سامی الحساوی، دروازه بان عمانی و یوغرطه حمرون، هافبک الجزایری هم از دیگر بازیکنان خارجی و تأثیرگذار السد محسوب می شوند.

سرمربی السد، خسوالدو فریرا، مربی 71 ساله پرتغالی است که سابقه حضور روی نیمکت تیم های بزرگی مثل بنفیکا، براگا، پورتو، پاناتینایکوس و مالاگا را دارد. باید دید تقابل او و وینفرد شفر، سرمربی آلمانی و موفق استقلال چه نتیجه ای در پی خواهد داشت و آیا شاهد دربی بزرگ ایران در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود یا خیر.

604

کد خبر: 951390

وب گردی

وب گردی