روستاهایی در اهر که بر اثر سیلاب آسیب دیدند

فرماندار شهرستان اهر از تخریب ۸ واحد مسکونی در روستاهای سیل‌زده باللی قشلاق و سیدلو بر اثر وقوع سیل خبر داد، گفت: مجموع واحدهای آسیب‌دیده از سیل در ۶ روستای سیل‌زده شهرستان اهر ۱۹ واحد است.

به گزارش ایسکانیوز، زاهد محمودی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سیل به 6 روستای شهرستان اهر خسارت وارد کرده است، اظهار داشت: سیل روز گذشته که در روستاهای باللی قشلاق، ساری سولی، نجف خانلو، دمیرتپه و سیدلو شاهد آن بودیم موجب وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و واحدهای مسکونی شده است.

وی افزود: بلافاصله پس از گزارش‌های اولیه مبنی بر وقوع سیل در روستاهای این شهرستان، ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر در محل حادثه نشست فوق‌العاده داشت که در این نشست دستگاه‌های خدمات رسان مکلف به برقراری مجدد خدمات زیربنایی از جمله آب شرب، گاز و برق شدند و اکنون نیز در حال حاضر برق، گاز و آب هیچ‌یک از روستاهای سیل‌زده قطع نیست.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه در حال حاضر با همکاری دستگاه‌های امدادرسان، خانواده‌های سیل‌زده در روستاهای اهر اسکان اضطراری یافته و در بین آن‌ها اقلام مورد نیاز توزیع‌شده است، تأکید کرد: علاوه بر این‌ها اکیپ سیار خدمات درمانی متشکل از پزشک متخصص با تمامی امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی در حال ارائه خدمات پزشکی به خانواده‌های سیل‌زده هستند.

خسارت 2 میلیارد تومانی سیل به تأسیسات زیرساختی در روستاهای اهر

محمودی از تخریب 8 واحد مسکونی در روستاهای سیل‌زده باللی قشلاق و سیدلو بر اثر وقوع سیل خبر داد، گفت: در حال حاضر 8 واحد در روستاها به‌طور صد درصد تخریب و 11 واحد دیگر نیز بین 30 تا 60 درصد خسارت‌دیده‌اند که مجموع واحدهای آسیب‌دیده از سیل در روستاهای شهرستان اهر 19 واحد است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا در روستاهای سیل‌زده خسارت جانی نیز داشته‌ایم یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خوشبختانه خسارت جانی در روستاهای سیل‌زده شهرستان اهر نداشتیم.

وی در ادامه تأکید کرد: بر اساس جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر که در روستای سیل‌زده تشکیل شد بنیاد مسکن موظف به برآورد خسارت‌های سیل به واحدهای مسکونی شد و دستگاه‌های خدمات رسان مکلف شدند تا ضمن برقراری مجدد آب، برق و گاز بر نحوه خدمات‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده نیز نظارت مستمری داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر، میزان خسارت سیل به تأسیسات زیرساختی در روستاهای سیل‌زده شهرستان اهر را بیش از 2 میلیارد تومان اعلام کرد، یادآور شد: همچنین 50 رأس از دام‌های سبک و سنگین خانواده‌های روستایی سیل‌زده این شهرستان نیز بر اثر سیل تلف‌شده است.

کد خبر: 951473

وب گردی

وب گردی