یادگیری از طریق همسالان بهتر اتفاق می‌افتد

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت:در طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی به تعدادی از دانش‌آموزان مسائلی در خصوص بهداشت و سلامت آموزش داده می‌شود و آنها این اطلاعات را به همسالان خود منتقل می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حسن ضیاءالدینی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت سفیران سلامت دانش‌آموزی در مدارس، اظهار کرد: سه سال پیش یک تشکل دانش‌آموزی به نام "سفیران سلامت" راه‌اندازی شد.

وی درباره هدف ایجاد تشکل سفیران سلامت دانش‌آموزی، گفت: معتقدیم یادگیری از طریق همسالان بهتر اتفاق می‌افتد و بر همین اساس در این طرح، آموزش‌های سلامت را از طریق دانش‌آموزان به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم.

ضیاءالدینی ادامه داد: در طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی به تعدادی از دانش‌آموزان مسائلی در خصوص بهداشت و سلامت آموزش داده می‌شود و آنها این اطلاعات را به همسالان خود منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سفیران سلامت هم در مقطع ابتدایی و هم در مقطع متوسطه فعالیت دارند، اضافه کرد: در مقطع دبستان مسائلی مانند تغذیه سالم، اهمیت ورزش در سلامت، بهداشت عمومی، پیشگیری از بیماری‌های واگیردار، پیشگیری از حوادث و بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان سفیر سلامت آموزش داده می‌شود.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: در دوره متوسطه نیز آموزش مسائل خود مراقبتی، تغذیه مناسب و فعالیت‌ بدنی، مهارت‌های زندگی و حل مسئله، تفکر سالم، مدیریت خشم، مدیریت استرس، سلامت روان و سلامت نوجوانی به سفیران سلامت آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار سفیر سلامت در مدارس فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تعداد سفیران سلامت دانش‌آموزی در سال آینده به 2 میلیون نفر افزایش می‌یابد.

فارس

۷۰۵

کد خبر: 951536

وب گردی

وب گردی