رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی  توجه جدی به فرهنگ و مدیریت جهادی است

عبدالمجید طالب‌تاش گفت: معتقد است این دانشگاه در جایگاهی قرار گرفته که بیش از نیمی از تحصیلکردگان و فرهیختگان جامعه را تربیت کرده است.

عبدالمجید طالب‌تاش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: اگر مقایسه ابتدایی از وضعیت آموزش عالی قبل از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و بعد از آن داشته باشیم به راحتی نقش بی‌بدیل دانشگاه آزاد از نظر کیفی و کمی در آموزش عالی کشور به خوبی قابل مشاهده است.

وی افزود: پیش از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد کسانی که پشت کنکور می‌ماندند و در رقابت‌های دانشگاهی موفق نمی‌شدند بالا بود و جوانان سالها در ورود به دانشگاه ناموفق بودند، با آمدن دانشگاه آزاد اسلامی این معادله بهم خورد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: وقتی دانشگاه آزاد اسلامی، شروع به کار کرد طبیعی بود که در آغاز از کیفیت آنچنانی برخوردار نباشد ولی به سرعت جایگاه خود را تثبیت کرد و شاهد بودیم در عرض 5-6 سال تمام واحدهای دانشگاهی از نظر ساختمان، تجهیزات،‌ جذب اعضای هیات علمی به جایی رسیدند که به راحتی با دانشگاه‌های دولتی رقابت می‌کردند.

طالب‌تاش با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدا تلاشش این بود که بهترین استادان را جذب کند گفت: ازآنجایی که برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی ورود به دانشگاه آزاد فرصت محسوب می‌شد؛ دانشگاه آزاد از طریق گزینش، برجسته‌ترین استادان را برای دانشگاه جذب می‌کرد.

وی ادامه داد: از ابتدا تا کنون بهترین اساتید دانشگاه‌های دولتی، با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کرده‌اند، همین مساله باعث شده است دانشگاه آزاد جایگاه مهم و بالایی در آموزش عالی برخوردار شود. از طرف دیگر مشاغلی که دانشگاه آزاد در جامعه ایجاد کرده،‌ فارغ‌التحصیلانی که در دانشگاه آزاد رشد یافته و وارد بازار کار شده‌اند، مدیران کشور که در این دانشگاه آزاد تربیت شده‌‌اند، نشان از اهمیت این دانشگاه در سپهر علمی کشور دارد.

به گفته طالب‌تاش؛ اگر محصولات انسانی که دانشگاه آزاد اسلامی تربیت و وارد جامعه کرده است با دانشگاه‌های دولتی مقایسه شود کفه ترازو به طور محسوسی به سمت دانشگاه آزاد سنگینی خواهد کرد. به نظر می‌آید دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاهی قرار گرفته است که بیش از نیمی از تحصیلکردگان و فرهیختگان جامعه را تربیت می‌کند.

راه‌اندازی کانون‌های قرآن و عترت برای نخستین بار در دانشگاه آزاد

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه با رویکرد جدید دانشگاه آزاد در توجه جدی به فرهنگ و مدیریت جهادی در کنار مدیریت علمی به نظر می‌آید بتوان چشم‌انداز روشنی برای دانشگاه آزاد پیش‌بینی کرد و امیدواریم تا چند سال آینده جایگاه دانشگاه آزاد در بین مراکز آموزش عالی کشور کاملا انقلابی و به عنوان بازوی مطمئن و مورد اعتماد برای جمهوری اسلامی در عرصه علم وفناوری باشد به گونه‌ای که مجموعه دانشجویان و استادان و کارکنان دانشگاه الگویی از نیروهای جهادی مومن و متعهد باشند که بتوانند بار مسئولیت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری کشور را برعهده بگیرند.

وی اضافه کرد: ما باید در تولید علم، خودمان را به دنیا برسانیم و حتی از آنها پیشی بگیریم این اتفاق جز با تلاش انقلابی و جهادی رخ نمی‌دهد بنابراین باید دانشگاهی در این زمینه پیشتاز شود و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت جهادی انقلابی و درعین حال ملتزم به علم، دانش و فناوری بتواند به خوبی در این راه گام بردارد.

طالب‌تاش با اشاره به تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در نظام‌سازی قرآنی عنوان کرد: از سال 72 در تمام واحدهای دانشگاه آزاد کانون قرآن و عترت در ساختار اداری تعریف و الگویی برای مراکز آموزش عالی دیگر شد. دانشگاه آزاد اسلامی معاونت فرهنگی مستقل در کنار معاونت‌های دیگر راه‌اندازی کرد این در حالی است که در سایر مراکز آموزش عالی معاونت فرهنگی در بخش‌های دیگر مندرج بود.

وی همچنین در پایان اظپهار کرد: از سال 72 در دانشگاه آزاد اسلامی به طور اختصاصی علاوه بر سرفصل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، 2 واحد درس آشنایی با قرآن کریم در نظر گرفته شد، رشته‌های علوم قرآن وحدیث در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از مجموعه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی راه‌اندازی شده است و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی همچنان پیشتازی خود را در زمینه قرآنی حفظ کند.

کد خبر: 951586

وب گردی

وب گردی