آمریکایی‌ها همواره دنبال برخوردهای استکباری و زورگویانه با غیر آمریکایی‌ها هستند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:در مورد قدرت دفاعی و نفوذ منطقه ای به هیچ وجه بحثی را برای مذاکره وارد نمی دانیم و پنجره ای هم برای آن قائل نیستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مراسم افطاری تشکل متبوعش که امشب برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه کنشگران سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در وهله اول داشتن تحلیلی واقع بینانه از اتفاقات روز جهان و کشور است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، ادامه داد: آمریکا مثل برخی پیمان‌های دیگر، یکجانبه خروج خود را از برجام اعلام کرد و باید به آثار واقعی و تبلیغاتی این اقدام دقت کنیم و وظیفه خودمان را بدانیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مجموع دست اندرکاران کشورمان دیوار بی اعتمادی بلندی را بین خود و آمریکا می‌دیدند، افزود: استراتژی های دولتمردان آمریکا با هم تفاوتی ندارد اما روش‌هایشان فرق می کند‌.

باهنر ادامه داد: تشنج و تغییرات مداوم در همکاران ترامپ حاکی از این است که می‌خواهند تاکتیک‌های دیگری داشته باشند اگرچه امریکایی‌ها همواره دنبال برخوردهای استکباری و زورگویانه با غیر امریکایی‌ها هستند.

مقامات آمریکا و ارتباط با منافقان

باهنر با اشاره به اینکه وزیر خارجه جدید آمریکا و دیگر مقامات این کشور عمدتا تحلیل های خود را از زبان منافقان می‌گیرند، تصریح کرد: منافقین جنایت‌های عظیمی در کشورمان انجام دادند و بیش از ۱۸ هزار نفر از مردم بی گناه را ترور کردند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: ملت ایران حدود ۳۵ سال پیش با روحیه داعشی های منافق مواجه شد که امروز دنیا در چند سال اخیر با آن مواجه شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتمردان آمریکا در دوره های مختلف تمام تلاش خود را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار بردند اما راه به جایی نبردند.

انتقال اتاق جنگ علیه ایران از وزارت دفاع به وزارت خزانه داری آمریکا

باهنر با بیان اینکه مدت هاست که جنگ علیه ایران از وزارت دفاع امریکا به وزارت خزانه داری این کشور منتقل شده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به موفقیت تحریم ها بسیار امید دارند در دوره گذشته هم از عنوان تحریم های فلج کننده استفاده کردند و فشارهایی هم به مردم آمد.

وی اضافه کرد: یک چهارم فشارهایی که آمریکایی ها به ملت ایران وارد کردند در کشورهای دیگر موجب شد که آنان تسلیم شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه در طول چهل سال گذشته هیچ زمانی نبوده که تحریم نباشیم، اظهار کرد: اکنون مجدد در جنگ جدی اقتصادی قرار داریم و دنبال این هستند که به اصطلاح خودشان حکومت را فلج کنند.

برخی اتفاقات نتیجه بی تدبیری مسئولان است

وی اضافه کرد: از داخل کشور هم به دشمنان خبر می‌رسد که در برخی نقاط نارضایتی وجود دارد مثلا حوادث اخیر کازورن را می‌شد با مذاکره و گفتگو حل کرد؛ متاسفانه در پاره ای از موارد می‌بینیم که یک طرف دعوا فرماندار و طرف دیگر یک نماینده است و مسائل را آنقدر تند و تیز می‌کنند که ناشی از بی تدبیری است.

باهنر با تاکید بر اینکه مطالبات کشورمان در برجام کاملا روشن و تعریف شده است و هیچ جای تفسیر و کم کردن ندارد، افزود: محدوده مذاکرات ما برجام بوده و بارها هم گفته ایم که برجام دو٬ سه و چهارم نداریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بیان کرد: در مورد قدرت دفاعی و نفوذ منطقه ای به هیچ وجه بحثی را برای مذاکره وارد نمی دانیم و پنجره ای هم برای آن قائل نیستیم.

اقتصاد مقاومتی سپر مقاوم اقتصاد

باهنر ادامه داد: در کنار قدرت دفاعی و موشکی قوی باید یک سپر جدی اقتصادی هم داشته باشیم و استراتژی آن اقتصاد مقاومتی است و جز اقتصادی مقاومتی انتخاب دیگری نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی تریبون های داخلی، گفت: تریبون‌های رسمی نظام که از خزانه نظام تزریق می‌کنند به تریبونی تبدیل شده‌اند که ضعف را تزریق می‌کنند و به ناکارآمدی‌ها می‌پردازند لذا در یک پایش میدانی متوجه می‌شویم که بسیاری از این یاس ها را خود تریبون‌های رسمی نظام تبلیغ می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۳۰۴

کد خبر: 951635

وب گردی

وب گردی