افتتاح طرح های آب و گازرسانی در روستاهای بخش کهک قم

طرح های آب و گاز رسانی به روستاهای دستگرد ، وشنوه و اَوِل در بخش کهک قم عصر امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، طرح آبرسانی به روستای دستگرد که بخش دوم از طرح آبرسانی به ده روستای بالا دست شهر کهک است شامل بیش از شش کیلومتر لوله گذاری و سه مخزن ذخیره و پمپاژ آب به حجم دو هزار متر مکعب است که با بیش از سه میلیارد تومان اعتبار اجرا شد .

با اجرای این طرح دویست و پنجاه ساکن روستای دستگرد از آب شرب بهداشتی پایدارسرشاخه های دز بهره مند شدند .

پیش از این منبع تامین آب شرب اهالی این روستا چاه بود که در فصل گرما با قطعی مکرر مواجه بودند .

این طرح بیش از چهل لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد .

تا به حال نه روستای بخش کهک از آب سرشاخه های دز بهره مند شده اند و روستاهای تیره ، ویریج و فردو تا پایان امسال و روستاهای بیدهند ،کرمجگان وشنوه و امامزاده اسماعیل و َاِول در سال 98 از آب شرب سرشاخه های دز بهره مند خواهند شد .

طرح گاز رسانی به وستاهای وشنوه و اول هم شامل بیست و هفت کیلومتر خط لوله فشار قوی و ضعیف و دو ایستگاه تقلیل فشار است که امکان واگذاری انشعاب به هشتصدو هیجده مشترک این روستاها را فراهم کرده است .

در حال حاضر چهارصدو هشتاد انشعاب گاز برای ساکنان وشنوه و اول وصل شده است .

برای اجرای این طرح که از حدود دو سال پیش آغاز شد هفت میلیارد تومان هزینه شده است .

با گاز رسانی به این دو روستا همه روستاهای بالای بیست خانواربخش کهک از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند .

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از این طرح ها با گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر هدف اصلی از افتتاح این گونه طرح ها را بهتر شدن شرایط زندگی مردم در روستاها و زمینه سازی برای سرمایه گذاری و تولید و اشتغال جوانان ارزیابی کرد .

علی لاریجانی با اشاره به اختصاص حدود دوازده هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی از روستاییان و مسئولان اجرایی خواست از این ظرفیت برای تولید و ایجاد اشتغال و ثروت در کشور استفاده کنند .

رئیس مجلس افزود: در صورت جذب صحیح این اعتبارات امکان تکرار آن در سال 98 وجود دارد .

لاریجانی مسیر واقعی آبادنی کشور را استفاده صحیح از ظرفیت های انسانی و خدادادی شهرها و روستاها دانست .

منبع: صدا و سیما

901

کد خبر: 951651

وب گردی

وب گردی