افت ۳۵۰ میلیون متر مکعبی ورودی آب به سدهای تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه افت بارش ها باعث شده تا ورودی آب به مخازن سدهای پنج گانه تهران 350 میلیون مترمکعب کاهش یابد گفت:امسال برداشت آب از منابع سطحی ۷۰ میلیون متر مکعب کاهش خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا بختیاری با تاکید بر اینکه میزان بارندگی‌های استان تهران نسبت به سال گذشته کاهش 32 درصدی پیدا کرده است، گفت: براین اساس پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود 700 میلیون مترمکعب روان آب‌های استان کاهش پیدا کند.

در سال جاری حدود 700 میلیون مترمکعب روان آب‌های استان تهران کاهش پیدا کرده

بختیاری با تاکید بر اینکه میزان بارندگی‌های استان تهران نسبت به سال گذشته کاهش 32 درصدی پیدا کرده است، گفت: براین اساس پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود 700 میلیون مترمکعب روان آب‌های استان کاهش پیدا کرده و ورودی آب به مخازن سدهای تهران نیز با افت 350 میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته مواجه شوند.


او با اشاره به کاهش 70 میلیون مترمکعبی برداشت از منابع سطحی نسبت به سال گذشته، گفت: امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده از سوی شرکت و همکاری مردم تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

اولویت سال 97 برنامه ریزی برای تامین آب شرب

بختیاری با تاکید بر اینکه اولویت سال 97 برنامه ریزی برای تامین آب شرب استان تهران خواهد بود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم امسال شرکت خط دوم انتقال آب سد طالقان به تهران خواهد بود که عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال جاری به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

انسداد ۱۴۰۰حلقه چاه غیرمجاز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به انسداد هزار و 400 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته درصددیم تا در سال جاری بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و از اضافه برداشت آن‌ها ممانعت به عمل آید.

نصب کنتورهای هوشمند بر روی‌های چاه‌های غیرمجاز

بختیاری از ادامه نصب کنتورهای هوشمند بر روی‌های چاه‌های غیرمجاز سخن گفت و افزود: در سال 97 جلوگیری از ساخت و ساز بی‌رویه حاشیه رودخانه‌ها و تخریب بناهای غیرقانونی که در بستر رودخانه‌ها احداث شده در برنامه اصلی شرکت آب منطقه‌ای تهران قرار دارد.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 951675

وب گردی

وب گردی