تمام آنچه استاندار فارس در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گفت

استاندار فارس کاهش اثرات کم آبی را در گرو تصمیم و خرد جمعی دانست و بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران حوزه آب تاکید کرد و گفت: بهره مندی از توان علمی دانشگاهیان در کنترل بحران آب ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز اسماعیل تبادار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که با اولویت راهکارهای مناسب برای مدیریت و بهره وری مصرف آب و دستور کار بررسی منابع آب‌های ژرف در بلوک ارسنجان و کاهش کشت برنج در حوزه حاکمیتی سد درودزن برگزار شد گفت: بررسی منظم و پیوسته مسائل و مدیریت آب در استان امری مهم و ضرورت اساسی جامعه ماست .

تبادار ابراز داشت: هر راهبرد و نقشه راهی که برای خارج شدن از بحران آب پیشنهاد می‌شود، هیچ گذشته ای را پاک نمی‌کند، هیچ مصوبه ای را دستخوش تغییر نمی‌کند و هیچ سیاستی را بهم نمی‌زند، بلکه همه سیاست‌های در دستور کار مدیریت آب موجود، باید به عنوان اولویت اول مورد توجه قرار گیرد .

استاندار فارس در راستای حفاظت از منابع آب استان مطرح کردن هر موضوع جدید در این زمینه را ضروری دانست و بر فرهنگ سازی در ابعاد مدیریت مصرف ، تغییر نوع دیدگاه مصرف کنندگان و استفاده از محصولات کشاورزی کم آب بر تاکید کرد .

نماینده عالی دولت در استان گفت: برای بهره وری از آب باید با جدیت و اهتمام بیشتر به سمت بهبود وضعیت موجود گام برداریم .

وی افزود: در سال‌های گذشته با مشکل خشکسالی مواجه بودیم ولی متاسفانه در بهره‌وری و بهره‌برداری از آب مصرفی هیچ تغییری ایجاد نشده و امسال نیز نسبت به متوسط بارندگی سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است .

تبادار با اشاره به استفاده بیش از 92 درصد از آب موجود در مصارف کشاورزی، تاکید کرد: اگر به میزان 10 درصد در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شود، قریب به یک میلیارد متر مکعب بهره وری خواهد داشت .

وی با بیان این‌که هر گونه سهل انگاری امروز ما در آینده تبعات بسیار ناگواری در پی خواهد داشت، افزود: ما در برابر نیازهای نسل‌های آینده نیز مسئولیم. هر یک از مسئولان باید در آینده پاسخگوی آنچه امروز در زمینه کنترل آب انجام داده‌اند باشند .

تبادار با تاکید بر این‌که مجموع صرفه‌جویی‌های حاصل از اقدامات مختلف از جمله اجرای طرح‌های آبیاری نوین باید به صورت دقیق مشخص باشد، خاطرنشان کرد: آب صرفه جویی شده باید ذخیره شده و به منظور استفاده در آینده برنامه‌ریزی شود

کد خبر: 951748

وب گردی

وب گردی