فرانسه به عنوان قوی ترین شریک اقتصادی روسیه ابقا شد

روابط اقتصادی بین دو کشور روسیه و فرانسه به قوت خود باقی خواهند ماند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، علیرغم اختلافات سیاسی در حوزه روابط بین الملل میان دو کشور فرانسه و روسیه، فرانسه قصد دارد همچنان به عنوان قوی ترین شریک اقتصادی روسیه باقی بماند.

در دومین روز از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به روسیه، اعلام شد با وجود اختلافات سیاسی، دو کشور به عنوان شرکای اقتصادی قوی در کنار یکدیگر باقی می مانند. دستور کار دیدار روز پنج شنبه روسای جمهور فرانسه و روسیه، روابط اقتصادی و همچنین روابط بین الملل بود و فرانسه اعلام کرد با وجود اختلافات سیاسی میان این کشور و روسیه در حوزه روابط بین الملل، فرانسه همچنان به عنوان قوی ترین شریک اقتصادی روسیه باقی می ماند. دیدار بین رئیس جمهور فرانسه و روسیه به مناسبت نشست اقتصادی سن پترزبورگ صورت گرفته است.

فرانسه در نشستی شرکت کرده است که پس از بروز بحران اوکراین، بر اساس توافقات مینسک از جمله کشورهای تحریم کننده روسیه محسوب می شود که خود تناقضی آشکار به شمار می آید. این موضوع از آن جهت برای فرانسه دارای اهمیت است که شرکت های بیشمار فرانسوی در ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروی کار روسی فعال هستند که از این حیث فرانسه اولین کشور سرمایه گذار در روسیه است و شرکت های فرانسوی تمایل دارند به حیات خود در روسیه ادامه دهند چرا که کشور روسیه در تلاش است تا نسبت به متنوع سازی اقتصاد خود اقدام نماید.

کد خبر: 951776

وب گردی

وب گردی