اوپک و روسیه تحت فشار آمریکا تولید نفت خود را افزایش می‌دهند

منابع آگاه گفتند، عربستان و روسیه در حال مذاکره در مورد افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت کشورهای عضو و غیر عضو اوپک هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ منابع آگاه گفتند، عربستان و روسیه در حال مذاکره در مورد افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت کشورهای عضو و غیر عضو اوپک هستند. این در حالی است که به گفته دبیرکل اوپک، گلایه ترامپ از قیمت های بالای نفت موجب مطرح شدن ایده افزایش تولید شده است.

وزرای انرژی عربستان و روسیه گفتند، ریاض و مسکو آماده تعدیل کاهش تولید های نفت به منظور کاستن از نگرانی های مصرف کنندگان در مورد کافی بودن میزان عرضه هستند. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته اند چنین اقدامی تدریجی خواهد بود.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته، اوپک مذاکرات در مورد تعدیل توافق کاهش تولید را پس از توئیت انتقادی رئیس جمهوری آمریکا آغاز کرده است. ترامپ ماه گذشته در توئیتی نوشته بود، اوپک به صورت مصنوعی قیمت نفت را افزایش داده است.

بارکیندو در نشستی در سن پترزبورگ روسیه با وزرای انرژی عربستان و روسیه گفت: «ما خود را مفتخر به دوستی با آمریکا می دانیم.»

پیش از این قرار بود اوپک و متحدانش از جمله روسیه، اجرای توافق کاهش تولید را تا پایان سال 2018 میلادی ادامه دهند.

در ماه آوریل، اعضای توافق کاهش تولید 52 درصد بیش از میزان تعیین شده به توافق کاهش تولید پایبندی نشان دادند. کاهش شدید تولید نفت ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی عامل اصلی تبعیت بالا از مفاد توافق کاهش تولید بوده است. منابع آگاه گفتند، افزایش حدودا یک میلیون بشکه ای تولید نفت بدان معنا خواهد بود که میزان تبعیت از توافق همچنان حدود 100 درصد باقی خواهد ماند.

الکساندر نواک، نگفت که آیا اوپک و روسیه در نشست ماه ژوئن در مورد افزایش یک میلیون بشکه ای تولید تصمیم گیری خواهند کرد یا نه، اما اظهار داشت که توافقی در مورد افزایش تدریجی تولید، یکی از نتایج احتمالی این نشست خواهد بود. نشست اوپک و غیراوپکی ها قرار است روزهای 22 و 23 ژوئن در وین برگزار شود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 951802

وب گردی

وب گردی