دانشجویان با بصیرت و هوشیاری، مسیر خود را به خوبی تشخیص می‌دهند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان با بصیرت و هوشیاری مسیر خود را به خوبی تشخیص می‌دهند همانطور که در دوران دفاع مقدس شاهد حضور آگاهانه و مؤثر دانشجویان بودیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ از واحد ارومیه، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در واحد ارومیه، گفت: ایثار و شهادت عالی ترین مفاهیم اسلامی و حاصل متعالی ترین ارزش هایی است که می تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی، هر روز شاهد برنامه های دینی و انقلابی در این دانشگاه هستیم که این امر نمایانگر بسترسازی های فرهنگی و ایجاد فضای شور و نشاط انقلابی در دانشگاه است.

دکتر نصیری با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم دینی و ملی در دانشگاه، تاکید کرد: دانشجویان با بصیرت و هوشیاری مسیر خود را به خوبی تشخیص می‌دهند همانطور که در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور آگاهانه و مؤثر دانشجویان بودیم.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس، حفظ تمامیت ارضی و استقلال ایران اسلامی بود، گفت: جنگ تحمیلی باعث تثبیت قدرت لایزال الهی در برابر ظلم مضاعف کشورهای استکباری شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: حماسه هایی که رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی آفریدند، از درخشان ترین صفحه های تاریخ این مرز و بوم است، دفاع از میهن، جهاد در راه رضای خداوند و دفاع از خاک کشور مهم ترین ویژگی دفاع مقدس بود و روحیات معنوی رزمندگان و توسل به ائمه و توکل به خداوند، باعث شد در دوران دفاع مقدس مردانه بجنگند و اجازه ندهند یک وجب از خاک میهن از آن جدا شود.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) از جمله شخصیت‌های بی‌نظیری بود که توانست با هدایت مردم در جریان انقلاب اسلامی ایران، تحولی عظیم در تاریخ به وجود آورد، گفت: امام خمینی(ره) بر نفس خود مدیریت یافت، در قلب مردم نفوذ کرد و از جوانانی که در نظام آموزش ستمشاهی تربیت شده بودند، انسان های جدید ساخت. این معنی ولی فقیه است که دل ها و جان ها را متحول می‌سازد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رویش جوانان انقلابی، سال ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای است که می‌تواند با تربیت نیروهای انقلابی، در آینده کشور نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

202

کد خبر: 951808

وب گردی

وب گردی