فرماندار هیرمند: انتشار خبر تغذیه مردم قرقری از گوشت گربه اهانت به اهالی است

فرماندار هیرمند در واکنش به خبر منتشر شده در رابطه با تغذیه مردم قرقری از گوشت گربه با بیان این که این خبر کذب است و باید با فرد انتقال دهنده این برخورد شود، گفت: حرکت این فرد اهانت به مردم است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، خبرنگاری در روزهای اخیر با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود مدعی شد که مردم بخش قرقری، ملادادی و هیرمند واقع در استان سیستان و بلوچستان به دلیل فقربا گوشت گربه شکم خود را سیر می‌کنند.

انتشار این مطلب موجب رنجش خاطر مردم سیستان بلوچستان شده و واکنش های زیادی را از جانب کاربران فضای مجازی استان در پی داشته است.

محمدعلی پیری فرماندار هیرمند در واکنش به این خبر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این خبر اصلا مورد تایید نیست و قطعا دروغ محض است.

وی با بیان این که عده ای قصد بزرگ کردن مشکلات را دارند، افزود: برخلاف این موضوعات در این مناطق اینگونه نیست که مردم دست به هر کاری بزنند.

فرماندار هیرمند با اشاره به این که فقر و مشکلات در شهرستان و بخش وجود دارد، گفت: این فقر ناشی از قهر طبیعت است که باعث مشکلاتی شده اما بالاخره دولت آن خدماتی را که باید به این منطقه داده است.

وی با بیان این که مردم بزرگوار و بزرگ منش هستند تصریح کرد: آنها با تمام شرایط سخت در حال ادامه زندگی هستند اما این شرایط آن گونه که خبر منتشر شده، نیست..

پیری با تاکید بر این که باید با فردی که این خبر کذب را انتقال داده است برخورد شود، افزود: حرکت این فرد اهانت به مردم است.

فرماندار در پاسخ به این سوال که به نظر شما قصد نشر چنین اخباری چیست، گفت: قصد این افراد فقط سیاهنمایی است، اما شاهد هستیم که در برخی اوقات لطف و عنایت خدا وجود دارد سیاه رویی این افراد مشخص می شود.

وی با بیان این که مشکلات در سطح کشور وجود دارد، ابراز داشت: در مناطق دورافتاده مشکلاتی وجود دارد که امرار و معاش این افراد وابسته به آب بوده و هنگامی که آب ها خشک می شود طبیعتا مشکلات بیشتر است.

پیری افزود: افراد انتقال دهنده این خبر قصد دارند تا آنگونه اعلام کنند که دولت هیچ کاری نکرده و در نتیجه چنین اتفاقای افتاده است، اما این گونه اخبار دروغ محض و بزرگی است.

فرماندار هیرمند ادامه داد: این موضوع به حیثیت و شأن مردم لطمه وارد می کند.

وی با بیان این که مردم از نشر چنین خبر بسیار ناراحت بوده و هستند، گفت: عزت و شان مردم این گونه نیست، ممکن است حتی برخی از مردم غذایی برای خوردن نداشته باشند اما آن گونه نیست که این آقایان چنین خبری را مطرح کرده اند.

901/900

کد خبر: 951876

وب گردی

وب گردی