مطالبات معلمان حق التدریسی آزاد،  ماهانه پرداخت می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت :مطالبات معلمان حق التدریس آزاد به صورت ماهانه واریز  می شود و در واقع مطالبات حق التدریسی ها همزمان با حقوق معلمان رسمی پرداخت می شود.

فرهاد فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به اینکه مطالبات معلمان حق التدریس آزاد به صورت ماهانه واریز می شود گفت: در آموزش و پرورش دو نوع حق التدریسی تعریف شده است دسته اول افرادی که نیروی رسمی آموزش و پرورش هستند و درس هایی را بصورت مازاد تدریس می کنند برای مثال آموزش و پرورش 8 ساعت در روز برای تدریس معلمان رسمی اعلام کرده است، حال یک دبیر 6 ساعت در طول هفته بصورت مازاد تدریس می کند، که حقوق این 6 ساعت در هفته بصورت اضافه کاری یا حق التدریسی پرداخت می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: دسته دوم معلمان حق التدریسی هستند که براساس ساعات تعییین شده در مدرسه حاضر می شوند اما استخدام آن ها با آموزش و پرورش بصورت رسمی و پیمانی نیست.

فلاحتی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 96، مصوبه‌ای در دست داشت که براساس آن دولت را موظف کرد که حقوق ماهانه معلمان حق التدریسی آزاد وزارت آموزش و پروش را به صورت ماهانه و هم زمان با کارکنان رسمی این وزارتخانه پرداخت کند.

وی در پایان گفت: این موضوع آموزش و پرورش را در مسیری خوبی قرار می دهد و می‌تواند بخشی از کسری‌ها را جبران کند.

خبرنگار: حسین طالبی
706

کد خبر: 951877

وب گردی

وب گردی