از قاتل بروسلی و  غلامرضا تختی تا حضور ده‌نمکی در جمع زندانی‌ها

تازه ترین خبرها درباره پروژه های در حال ساخت سینمای ایران خبر از تولید آثاری درباره غلامرضا تختی، بروسلی، سهراب سپهری و چند کارگردان مطرح سینمای ایران حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، مسعود ده نمکی این روزها در تلاش برای ساخت جدیدترین اثر سینمایی خود با نام «زندانی ها» است که در تهران جلوی دوربین می رود. مراحل پیش تولید این فیلم مدتی است آغاز شده و قرار است به زودی فیلمبرداری آن آغاز شود.

ده نمکی در مرحله انتخاب بازیگران برای این فیلم اجتماعی است و قرار است «زندانی ها» نیز مانند دیگر آثار این کارگردان از بازیگران متعددی بهره ببرد. ده نمکی پیش از این درسال 1394 فیلم رسوایی 2 را به تصویر کشید.

«رویای سهراب»

فیلم سینمایی رویای سهراب قصد دارد با به تصویر کشیدن زندگی سهراب سپهری تماشاگر را با دوران زندگی این شاعر آشنا کند.

به جز ساعد نیک ذات که فیلمبردار، ترلان پروانه و بهاره کیان افشار بازیگران این فیلم سینمایی هستند، هنوز اسمی از عوامل و بازیگران فیلم جدید علی قو‌ی‌تن اعلام نشده است.

۳۰٪ از لوکیشن‌ها در تهران فیلمبرداری می شود و مابقی لوکیشن‌های این فیلم در شهرستان‌های دیگر است که در مراحل بعدی نام شهرها هم اعلام خواهد شد.

«بازی آخر»

فیلم سینمایی بازی آخر اولین ساخته سیدعلی هاشمی است که با مشاوره کمال تبریزی جلو دوربین می رود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو شروع کردی.. اما من تمامش می کنم!

هاشمی پیش از این به عنوان دستیار با کارگردان هایی چون مجید مجیدی، کمال تبریزی، علیرضا رییسیان و بیژن میرباقری همکاری داشته است.

فیلمبرداری فیلم از اول تیر ماه آغاز می شود. فیلمنامه «بازی آخر» نوشته جابر قاسمعلی است و تاکنون حضور علیرضا برازنده به عنوان مدیر فیلمبرداری و کمال تبریزی به عنوان مشاور کارگردان در این فیلم قطعی شده است.

تا کنون حضور مهدی هاشمی و نازنین بیاتی در این فیلم قطعی شده است.

«غلامرضا تختی»

فیلم سینمایی«غلامرضا تختی»به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان با دریافت پروانه ساخت و تکمیل عوامل پشت صحنه وارد مرحله پیش تولید شد.

همچنین امیر جدیدی نخستین بازیگری است که حضورش در این فیلم سینمایی قطعی شده و نقش «غلامرضا تختی» را ایفا خواهد کرد.

پیش از این در سال 73 علی حاتمی، فیلم «جهان پهلوان تختی» را شروع به ساخت کرد اما باشدت گرفتن سرطان حاتمی، این پروژه به اتمام نرسید و بعداً بهروز افخمی اتمام این پروژه را بر عهده گرفت و فیلمی به کل متفاوت از فضای آثار حاتمی ساخت.

«بی وزنی»

«بی وزنی» دومین فیلم سینمایی مهدی فردقادری پس از «جاودانگی» خواهد بود که در طول ۲ سال گذشته در پانزده جشنواره خارجی به نمایش در آمد و موفق به دریافت جوایزی شد.

با صدور پروانه ساخت «بی وزنی»، پیش تولید این فیلم آغاز شده است و به زودی جلوی دوربین می رود. قصه این فیلم اشاره به زنان دارد که در لوکیشنی در شمال کشور فیلمبرداری خواهد شد.

«قاتل بروسلی»

بهمن گودرزی کارگردان فیلم سینمایی «قاتل بروسلی» است که به تهییه کنندگی مرتضی شایسته به زودی مراحل تولید را پشت سرخواهد گذاشت. بازیگران این فیلم هنوز انتخاب نشده اند.

بخش هایی از این پروژه در کشور گرجستان فیلمبرداری خواهد شد.

«ایده اصلی»

«ایده اصلی» به کارگردانی و تهیه کنندگی آزیتا موگویی جلوی دوربین رفته است.

برای ساخت این فیلم، شهرهای مالاگا و بارسلون در اسپانیا، جزیره کیش در ایران و شهر کلن در آلمان به عنوان لوکیشن‌های اصلی «ایده اصلی» انتخاب شده‌اند و در فروردین‌ماه امسال نیز بخش‌هایی از این فیلم با بازیگران خارجی در شهر ونکوور کانادا فیلمبرداری شده است.

تا کنون حضور ساره بیات در این فیلم قطعی شده است.

501

کد خبر: 951909

وب گردی

وب گردی