صندوق سرمایه گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران تأسیس شد

مراسم شروع پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ظهر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم شروع پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ظهر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمود نیلی در ابتدای این نشست گفت: روز بزرگی است زیرا عصر جدیدی برای دانشجویانی که می خواهند ایده را به محصول برسانند فراهم شده است. مهم آن است که دانشجویان یاد بگیرند چگونه ایده و کار خود را به محصول تبدیل کنند.
امسال ما دوره های جهاد و کارآفرینی و مدیریت را در دانشگاه خواهیم داشت اما باید بستر لازم را برای آموزش فراهم کنیم که تشکیل مراکز رشد و غیره بخشی از این هدف ها است اما تامین سرمایه این فعالیت ها نیز حائز اهمیت است پارک علم و فناوری یک صندوق را داشته که راه مناسبی برای تامین سرمایه بوده است به همین منظور دانشگاه تهران به فکر این افتاد که صندوقی برای بی سی تاسیس کند.

او افزود: عمده فعالیت این صندوق بخش خصوصی است دانشگاه آمادگی دارد بخش هایی از آن را در اختیار شرکت های خصوصی قرار دهد که این پنجمین بی سی است که در بورس تاسیس می شود امیدوارم که صندوق برتر باشد و بتواند افزایش سرمایه داشته باشد همچنین بتوانیم از این صندوق های مدرن بیشتر داشته باشیم.
در ادامه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما بحث زیست بوم اقتصاد دانش بنیان را داریم متاسفانه درتامین مالی در سال های گذشته بحث وام دادن را داشتیم. بارها گفته ام ما با وام دادن به استارت اپ ها و شرکت های نوپا به آن ها خیانت می کنیم ما باید روش های جدید و نوآورانه در این شرکت ها داشته باشیم.

او افزود: خوشحالم که امروز توانستیم پنجمین صندوق را تاسیس کنیم.مهم آن است که به این برسیم که روش های جدیدی در راستای تامین سرمایه پیگیری کنیم.طی دو سال گذشته در این زمینه پیگیری های لازم را داشته ایم.
ستاری افزود: ظرفیت وام دادن به شرکت های دانش بنیان 500 هزار میلیارد تومان را رد کرده است بانک ها در وام دادن تخصص بیشتری دارند اما باید توجه داشت این شرکت ها سرمایه فیزیکی ندارند که رهن بانک بگذارند.این روشهای جدیداست که میتواند کمک کند شرکت های نوپا روی پای خود بایستند در شرکت های پیشرفته شاهد چنین اتفاقاتی هستیم ما باید در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته باشیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما می توانیم از زیر ساخت بانک ها استفاده کنیم همچنین سایر دانشگاه ها از این روش ها استفاده کنند تاسیس چنین صندوق هایی کارهای نوآورانه ای است و سدهای آن شکسته است خوشبختانه این فرهنگ در کشور در حال ایجاد شدن است.
در انتها شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس گفت: خیلی خوشحالیم که صندوق دانشگاه تهران با نماد صندوق سرمایه گذاری جسورانه یکم تاسیس شده است اگر شما بخواهید بگوییدکه دستاوردی در حوزه علمی دارید، با راه اندازی این صندوق بازاری وجود دارد که بتوانید آن را ارائه دهید.

او ادامه داد: این صندوق یک شروع است در سازمان بورس هیچ محدودیتی در این راستا نداریم هر تعداد که مدارک کامل باشد در کوتاه ترین زمان مجوزهای مربوط به این حوزه صادر خواهد شد.امیدواریم این صندوق پیشرفتی برای دانشگاه تهران باشد که همواره در این حوزه ها پیشرو بوده است.

202

کد خبر: 951912

وب گردی

وب گردی