در ساعات پربیننده رسانه ملی، به منتقدین برجام فرصت بدهید

هفت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای انتقادی به ریاست سازمان صدا و سیما در مورد برجام مطالبی را متذکر شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز هفت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای انتقادی به ریاست سازمان صدا و سیما در مورد برجام مطالبی را متذکر شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
ریاست محترم سازمان صدا وسیما؛ جناب آقای علی عسگری
سلام علیکم٬

سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان جلودار جنگ نرم، باید همواره تبیین کننده مواضع و اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. صدا وسیما باید انقلابی باشد؛ از انقلاب برآمده و برای انقلاب باشد. لازمه انقلابی بودن این سازمان این است که تحت تاثیر فشارهای بیرونی قرار نگیرید و مستقلاً به وظیفه اش عمل کند. اصلا قابل پذیرش نیست که رسانه رسمی کشور تحت فشار جریان سیاسی خاصی، از بیان حقایق و واقعیت ها سر باز زند و کام فرو بندد.

همواره توجه داشته باشید که دانستن حق مردم است و این شما هستید که وظیفه آگاه سازی مردم را به دوش دارید و در قبال حافظه تاریخی مردم و ثبت تجربه برای ملت مسئول هستید.

با شروع پروژه برجام در کشور، طبعا این صدا وسیما بود که باید فضای داخلی کشور را از جریان روند مذاکرات آگاه می ساخت و با مطالبه از دولت برای پاسخگویی به مردم، مانع مخفی‌کاری آن ها و محرم ندانستن مردم می‌شد.

متأسفانه در برهه ای که ملت باید تصمیم می گرفت که این طرح را می پذیرد یا خیر، با حذف صدای منتقدین برجام در مواقعی که شنیدن شان لازم بود، حق انتخاب آزاد و به دور از جوسازی از ملت گرفته و فضایی رویایی و مطلوب دولت از پیمان نامه برجام تصویر شد.
به یاد داشته باشید که صدا و سیما، رسانه ملی است نه رسانه دولتی که بخواهید صرفا بازتاب دهنده خواست و اراده دولتی ها باشید. در تصویب برجام، مسئولان قبلی صدا و سیما آن طور که باید و شاید صدای منتقدان را به گوش مردم نرساندند، اشتباه کردند؛ امروز هم که در حال آمادگی برای خاکسپاری برجام هستیم، اگر دوباره صدای دلسوزان را به گوش مردم نرسانید، اشتباه کرده اید. مراقب باشید که این مجموعه را دچار اشتباهات پیاپی نکنید که پشت کردن ملت انقلابی از این سرباز رسانه ای نظام را در پی خواهد داشت.

اکنون با کنار رفتن غبارها و آشکار شدن حقانیت و صدق گفتار منتقدان برجام که برای حفظ منافع ملی فریاد سر می دادند، وقت آن است که در رسانه ملی مواضع و گفتار مدافعان و منتقدان برجام بازخوانی شود تا مردم خودشان راهی را که پیموده شده است، قضاوت کنند. اکنون که نادرستی مسیر مذاکره با قدرت‌های زورگو برای گشایش اقتصادی و گره زدن حیات اقتصادی و بازار کار و سرمایه کشور به عواملی خارج از مرزها بر همگان اثبات شده است، وظیفه ثبت این تجربه در اذهان ملت برای همیشه برعهده شماست. به هوش باشید که امروز امتحان شما در پیشگاه الهی، نشان دادن غیرقابل اعتماد بودن غرب، و نه فقط آمریکا یا صرفا شخص ترامپ است و بار این ثبت تجربه به دوش شماست و بدانید اگر این کار صورت نگیرد، به تمام هزینه‌هایی که ملت ایران در جریان مذاکرات پرداخت کرده است، #مهرباطل زده اید و همه را بی‌فایده ساخته اید.

و البته مؤکدا مطالبه میکنیم، با توجه به اینکه عده ای کوته فکر در داخل، حالا که برجام به نقطه پایانی رسیده و نتیجه ای عاید ملت نشده است، در صددند تا هزینه های متحمل شده به کشور در طی اجرای برجام را به گردن رهبری و مسئولان عالی رتبه نظام بیاندازند، به بازخوانی مواضع و سخنرانی های هشدار دهنده رهبر معظم انقلاب در طول مذاکرات عجولانه و تصویب عجولانه‌تر برجام از طرف دیپلمات ها و ریاست وقت مجلس شورای اسلامی پرداخته و در عین نمایش دادن تحذیر های حکیمانه ایشان مقصرین و مسببین اصلی این خسارت محض را به مردم معرفی کنید.

امروز که ادامه برجام بی جان با اروپا ایده راهبردی و راهگشای دولت است نوبت شماست که عاقلانه وارد شده و واقع گرایانه اروپا و سابقه دشمنی هایش در دوران تحریم با ملت ایران را به مردم بشناسانید و مانع دوباره گزیده شدن ملت از سوراخ اعتماد خوش باورانه به غرب شوید.

در همین راستا، مشخصا مطالبه داریم:
۱. در قالب برنامه‌های گفتگو محور، یک ساعت آنتن زنده به تشکل‌های دانشجویی اختصاص دهید تا تجربه برجام توسط جوانان دغدغه‌مند و انقلابی مرور شود.
۲.در ساعات پر بیننده رسانه ملی، فرصتی را به منتقدین برجام اختصاص دهید تا به تنویر افکار عمومی و بررسی مسیر پیش‌رو بپردازند.
۳.لازم است در سال حمایت از کالای ایرانی، به پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و مشخصا اقتصاد بدون برجام و درون‌زا و متکی به داخل بپردازید و با تولید برنامه‌های متعدد در این زمینه با جریان فکری معتقد به سازش برای پیشرفت مبارزه کنید.
۴.ثبت این تجربه از سوی شما باید همان‌طور که رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان فرمودند، ناظر به آینده بوده و برای ادامه راه نیز به کار بیاید. لذا این روزها که مجلس شورای اسلامی در گیر و دار تصویب کنوانسیون tf است، اشتباه لاپوشانی کردن در برجام را تکرار نکنید و با تریبون دادن به کارشناسان و متخصصان در این زمینه، افکار عمومی را نسبت به آنچه که در حال رخ دادن است آگاه کرده و مانع ورود ضربه مهلک دیگری بر پیکر کشور شوید.

بدانید که امروز در برابر پیشگاه الهی و ملت ایران مسئول بوده و در حال امتحان هستید و مخیرید تا نام خود را بین فهرست خدمت‌گزاران و یا خیانت‌کاران به این کشور ثبت کنید.


از خداوند منان توفیقات روزافزون شما را مسئلت داریم.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه شریف
بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

202

کد خبر: 951951

وب گردی

وب گردی