دفاع مقدس هویت ملی ایرانیان است

نشست حماسه مقاومت خرمشهر در سالن شهیدآوینی حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با مشارکت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی و همکاری بسیج اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، از لاهیجان، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی معاون اجرایی و راهبردی سپاه قدس گیلان ،‌ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس محسوب می شود و اهمیت آن به گونه ای است که سالها پس از جنگ، همچنان یادمان شهدا و جنگ را پاس می داریم.

معاون اجرایی و راهبردی سپاه قدس گیلان، نوع و مدل جنگ ایرانی ها با همه نوع جنگ ها و همه ی ادوار متفاوت و آن را نقطه برتری دانست و ادامه داد: خرمشهر شهری مرزی، اولین شهر استراتژیکی بود که در جنگ به تصرف بعثی ها درآمد، صدام بارها گفت که در خرمشهر سخنرانی و در روز بعد در تهران خواهد بود.

وی با تجلیل از دلاورمردی های رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: بعد از ۳۴روز مقاومت و ماندن بعثی ها پشت دروازه های خرمشهر، شهر به تسخیر در آمد و باز پس گیری خرمشهر بعد از ۵۷۸ صورت گرفت و سرانجام با رشادت های رزمندگان اسلام توانستیم پرچم مقدس ایران را بر فراز مسجد جامع خرمشهر قرار دهیم.

بایرامی یادآوری از شهدا و عملیات های دفاع مقدس را یکی از ارکان ماندگاری انقلاب دانست و افزود: وظیفه داریم بحث دفاع مقدس و تجربیات آن را سینه به سینه به نسل جوان انتقال دهیم.

وی دفاع مقدس را هویت ملی دانست و ادامه داد: امروز نیاز به انسجام است و هویت ملی به این انسجام بستگی دارد و قومیت های مختلفی در ایران وجود دارد و دفاع مقدس نشان دهنده انسجام ملی است،‌ از همه ی اقوام و ادیان در دفاع مقدس شهید داریم و تمامی صفوف در دفاع مقدس شرکت داشتند، بنابراین ظرفیت وحدت آفرینی عظیمی در دفاع مقدس وجود دارد.

بایرامی دفاع مقدس را عامل بالا رفتن شآن نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست و گفت: ایران کشوری بود که درجهان جایگاهی قابل توجهی برای آن وجود نداشت و این انقلاب و دفاع مقدس بود که جایگاه آن را بالا برد.

سردار با بیان اینکه خرمشهر تا قبل از انقلاب 3 بار توسط بیگانگان اشغال شد، افزود: هرسه بار برای آزادی خرمشهر مجبور به تسلیم قسمتی از خاک ایران را به بیگانگان شدیم و تنها مرتبه ای که برای آزاد سازی ، یک وجب خاک را از دست ندادیم ، دفاع مقدس بود.

سردار سپاه اسلام، دفاع مقدس را پایان دهنده حقارت 200ساله ایرانیان دانست و ادامه داد: هم اکنون شعار ما پیشرفت و عدالت است و تمامی این آرمانها در دفاع مقدس نهفته است و در واقع دفاع مقدس به اندازه طول تاریخ ایران الگوی مناسب برای توسعه وجود دارد.

وی فرآیند تحولات در ایران طولانی دانست و ادامه داد: ۷۰ سال طول کشید، تا انقلاب رخ داد و 20سال طول کشید، تا اقتصاد ثبات پیدا کتد و تنها دفاع مقدس بعنوان یک تحول عظیم برای میهن اسلامی بود که با مدیریت جهادی و اعتماد به رهبری نظام و به کار بردن نیروهای داخلی فقط 8 سال طول کشید.

بایرامی جایگاه مدافعین حرم را ستود و تاکید نمود: ایران قدرت مطلق منطقه است و قدرت های جهانی به دنبال کوتاه کردن دست ایران از طریق محدود کردن قدرت بازدارندگی های موشکی و... می باشند، که باید با وحدت و انسجام مانع از برآورده شدن آرزوی دشمنان شد.

کد خبر: 952026

وب گردی

وب گردی