در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید به سوی صدور دانش فنی و خدمات علمی حرکت کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید به سوی صدور دانش فنی و خدمات علمی حرکت کند.

دکتر اسحق رسولی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در راستای راهکارهای دانشگاه آزاد اسلامی برای افزایش کیفیت علمی و آموزشی گفت: مسلما همان طور که می دانید در بحث مدارس و آموزش پرورش عموما انتخاب اول مردم مدارس دولتی نیست و تمایل بیشتری برای ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی دارند.دانشگاه آزاد اسلامی دارای این ظرفیت است که در عرصه آموزش عالی نیز چنین اتفاقی رخ دهد.

وی ادامه داد: طبیعتا دانشگاه آزاد اسلامی باید به کیفیت علمی فارغ التحصیلانی که در دانشگاه آزاد اسلامی وارد جامعه می شوند توجه بیشتری داشته باشد به گونه ای که فارغ التحصیل به عنوان یک کار آفرین وارد جامعه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: اتکای ما در این سطوح باید به مهارت آموزی باشد همچنین باید توجه داشت فارغ التحصیلان ما با افزایش سطوح کاربردی و مهارتی خود وارد جامعه شوند. رشته های تحصیلی در فارغ التحصیلان باید بازنگری شود و بیشتر سرمایه گذاری ها بر رشته های تحصیلی ای صورت گیرد که به آن ها نیازمند هستیم.

وی اضافه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کلان باید خودش را با نیازهای جامعه تطبیق دهد که همان رویکرد ذهنی و مساله محوری است که در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می شود.

دکتر رسولی بیان کرد: رشته های جدیدی که کاربردی باشند باید در دستور کار قرار گیرند. دانشگاه آزاد اسلامی در دراز مدت با استفاده از ظرفیت های خود باید به سوی عرضه دانش فنی و فناوری حرکت کند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید به سوی صدور دانش فنی و خدمات علمی حرکت کند.

وی در زمینه اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه نخبه پروری گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که برخی از نخبگان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند.برای مثال ما در حوزه ورزشی شاهد آن هستیم که بسیاری از نخبگان این حوزه از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: شایان توجه است دانشگاه های دولتی در برخی استان ها در یک سری رشته های خاص ورود نکرده است اما دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیشگام بوده است.همچنین توانسته است نخبگان را به خود جذب کند.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس امتیازاتی که در حال حاضر در سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در حال مطرح شدن است، ما امیدوار هستیم در اکثر رشته ها بتوانیم نخبگان را جذب کنیم طبیعتا تا کنون در برخی زمینه ها موفق بوده ایم امیدوار هستیم با رویکرد و سیاست های جدید اتخاذی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای دادن امتیازات برای جذب نخبگان، شاهد تحول خوبی در این زمینه باشیم.

201

کد خبر: 952032

وب گردی

وب گردی