قمری: بهترین اتفاق، کسب 3 کرسی بین‌المللی بود/ برای کاهش هزینه‌ها، تنه دوچرخه تولید می‌کنیم

رئیس فدراسیون دورچرخه سواری گفت: توانستیم در انتخابات سال 2016 آسیا 3 کرسی بین المللی کسب کنیم و این بهترین اتفاق برای فدراسیون ماست.

خسرو قمری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد وضعیت فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: فدراسیون دوچرخه سواری در چهار رشته جاده، پیست، کوهستان و بی ام اکس فعالیت می کند. نزدیک به 80 سال است در قسمت جاده و پیست فعالیت داریم و حتی در سال 1974 در بازی های تهران، دوچرخه سواری در قسمت پیست به این بازی ها اضافه شد.

وی ادامه داد: در رشته کوهستان نزدیک به 4 سال است که این رشته را شروع کرده ایم. برای اولین بار در تاریخ فدراسیون دوچرخه سواری، فراز شکری مقام دومی را در قسمت کوهستان به دست آورد و خانم فرانک پرتوآذر اولین مدال آسیایی را در بخش بانوان در رشته کوهستان کسب کرد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: رشته دوچرخه سواری، رشته بسیار پر مدالی در المپیک است که 6 ماده دارد. ما در حال سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت ها در این بخش ها هستیم تا در آینده نزدیک شاهد افزایش مدال آوری ها باشیم. هم اکنون 3 پیست مشهد، تبریز و اهواز افتتاح شده اند و این پیست ها کمک شایانی برای انجام تمرینات به ما خواهد کرد.

قمری خاطرنشان کرد: ما 9 پیست دیگر از جمله پیست های کرمان و رشت را داریم که در حال آماده سازی هستند. برنامه ما افتتاح پیست سرپوشیده سازی است تا بتوان در 12 ماه سال از این مجموعه استفاده کرد. ما در یک سال گذشته سیصد دستگاه دوچرخه بسیار مدرن را خریداری کرده و به صورت کاملا رایگان در اختیار هیأت های استانی قرار داده ایم. این دوچرخه ها با یک چهارم قیمت بازار خریداری شده اند.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما این نکته است که 17 کتاب آموزشی را در حوزه دوچرخه سواری، چاپ و منتشر کرده ایم و در اختیار هیأت های استانی قرار داده ایم. بسیاری از ورزشکاران و مربیان خود را به کلاس های مربیگری در سطح آسیا و جهان اعزام کرده ایم. ما توانستیم در انتخابات سال 2016 آسیا 3 کرسی بین المللی کسب کنیم و این بهترین اتفاق برای فدراسیون ماست.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تأکید کرد: تلاش داریم سطح لیگ های دوچرخه سواری کشور را از نظر کمی و کیفی بالا ببریم که موجب ارتقای سطح ورزشکاران ما شود. بسیاری از هزینه ها را در فدراسیون مدیریت کرده ایم. به طور مثال بسیاری از سفرها به جای آن که با هزینه صد میلیونی انجام شود بر اساس رایزنی ها و مدیریت، با هزینه 20 میلیونی صورت گرفت.

قمری ادامه داد: در هیأت های استانی خود در حال استعدادیابی و نخبه پروری هستیم و پیکره تیم های ملی دوچرخه سواری را جوان کرده ایم. در بازی های آسیایی 2014 اینچئون، 3 مدال کسب کردیم و تلاش داریم این اتفاق را در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا تکرار کنیم. شاید مشکل ما جوان بودن و کم تجربگی ورزشکاران ما باشد. به همین خاطر سعی می کنیم با انجام اردوهای برون مرزی بیشتر و شرکت در مسابقات بین المللی، این خلأ را پر کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در سطح کشور، لیگ های منظم، فعال و پویای خوبی داشتیم و این لیگ ها منجر به افزایش کمی و کیفی رشد ورزشکاران خواهد شد. فدراسیون دوچرخه سواری نمی تواند از نظر قانونی به باشگاه ها، کمک مالی کند. به همین منظور سعی داریم با جذب اسپانسرهای مناسب و به صورت غیر مستقیم به باشگاه ها کمک کنیم. باشگاه های ما عضوی از پیکره اصلی فدراسیون دوچرخه سواری هستند و ما همکاری نزدیکی با آنها داریم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی ما از جمله فراهم کردن وسایل از طریق اسپانسر انجام می شود. به همین دلیل همان طور که دوچرخه سواران ما پیشرفت می کنند، وسایل آنها نیز باید پیشرفت کند. ما در این زمینه قدم های خوبی برداشتیم و توانستیم چندین قطعه مهم و حساس را در مجموعه دوچرخه سواری کشور تولید کنیم. ما در آینده قصد تولید تنه دوچرخه را داریم تا منجر به کاهش هزینه ها شود.

قمری تأکید کرد: در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با 13 ورزشکار آقا و خانم شرکت می کنیم و پیش بینی ما کسب 4 تا 5 مدال خواهد بود.

604

کد خبر: 952068

وب گردی

وب گردی