دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی آماده نصب می‌شود

رئیس سایت فراساحل فازهای ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی از مراحل پایانی عملیات ساخت و پیش‌راه‌اندازی سکوی ۲۴A این فازها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت نفت‌وگاز پارس، فرشاد حیدری در جریان عملیات نصب سکوی ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با اشاره به آغاز عملیات حمل مشعل و پل رابط آن با سکوی ٢٢ افزود: تا پایان هفته پیش‌رو نصب این ۲ سازه به پایان می‌رسد.

حیدری به حفاری ١١ حلقه چاه این سکو اشاره کرد و گفت: با پایان عملیات تکمیلی حفاری روی هفت حلقه چاه و پایان فعالیت‎های راه‌اندازی، تولید گاز از سکوی ٢٢ آغاز خواهد شد.

او با اشاره این‌که دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به مراحل پایانی عملیات ساخت و پیش‌راه‌اندازی رسیده، اظهار کرد: سکوی ٢٤A اواخر خردادماه امسال برای نصب در موقعیت دریایی این سکو از یارد شرکت صدرا آماده بارگیری می‌شود.

به گفته رئیس سایت فراساحل فازهای ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی، نصب سکوی ٢٤A پارس جنوبی تا اواسط تیرماه امکان‌پذیر خواهد بود.

او با اشاره به این‌که این سکوی اقماری، به‌وسیله یک خط لوله ١٨ اینچ به سکوی اصلی ٢٢ متصل می‌شود، عنوان کرد: با تکمیل عملیات راه‌اندازی این ۲ سکو، ظرفیت برداشت معادل یک فاز به میزان ٢٨ میلیون مترمکعب در روز امکان‌پذیر خواهد شد.

این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با بیان این‌که جکت‎های هر چهار سکو و سه پایه مشعل به همراه FSPDeck سه سکوی ٢٢، ٢٣ و ٢٤A در موقعیت این سکوها نصب شده است، افزود: کار ساخت سه‌پایه فلر سکوی ٢٤B، به عنوان آخرین سکوی در مرحله نصب فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی نیز تا اواخر ماه جاری به پایان رسیده و آماده نصب خواهد بود.

او با اشاره به این‌که بر مبنای برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۲ سکوی ٢٣ و ٢٤B تا پایان مهرماه امسال به پیشرفت‌های مورد نظر برای بارگیری و نصب می‌رسند، اظهار کرد: بارگیری و نصب این سکوها با توجه به فشردگی حجم فعالیت‌ها و آمادگی دیگر سکوهای درحال ساخت در یارد صدرا می‌تواند پیش یا پس از موعد مشخص شده انجام شود.

402

کد خبر: 952085

وب گردی

وب گردی