تازه ترین شماره فیلم نگار منتشر شد

صد و هشتاد و ششمین شماره ماهنامه تخصصی فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از بنیاد سینمایی فارابی، در بخش سرمقاله ماهنامه «فیلم نگار» با عنوان «اَبَر روایت»، به موضوع سینمای دینی پرداخته شده است.

نقد و بررسی فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» و گفت‌وگو با «مصطفی کیایی» کارگردان این فیلم، نگاهی به فیلم «خوک» به کارگردانی «مانی حقیقی» در قالب بررسی ساختار فیلمنامه، نگاهی به جهان داستانی فیلم «عصبانی نیستم» و تحلیل انتقادی گفتمان در این فیلم، بررسی الگوی سفر قهرمان در فیلمنامه «فیلشاه»، نگاهی به فیلمنامه «کوپال»، پرداخت به نقش کمدی در پرداخت شخصیت‌های فیلمنامه «خجالت نکش» و بررسی فیلمنامه «جشن دلتنگی» از جمله نوشتارهایی است که در بخش سینمای ایران این نشریه به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای جهان نیز به سیناپس فیلمنامه‌های «دشمنان»، «من، تونیا»، «رشته خیال»، «تاریک‌ترین ساعت»، «من غول را می‌کشم»، «مکانی آرام»، «مسافر هر روزه»، «کنام دزدان» و «دونده مارپیچ: علاج مرگ» اشاره شده است.

در این بخش همچنین گفت‌وگو با «پل توماس اندرسون» فیلمنامه نویس و کارگردان «رشته خیال» به چشم می‌خورد. گفت وگو با «سباستین استن» در باب «من، تونیا»، کارگاه فیلمنامه (عبور از دوزخ پرده دوم)، ۱۰ نکته در بازنویسی فیلمنامه، سخنرانی «آنتونی مک کارتن» در سمینار بفتا و فیلمنامه کامل «برو بیرون» و بررسی آن از منظر چگونگی مواجهه با کلیشه ژانری از دیگر بخش‌های این شماره «فیلم نگار» است.

502

کد خبر: 952103

وب گردی

وب گردی