توضیحات مدیرکل مدیریت بحران استان در رابطه با وقوع زمین لرزه های اخیر در خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان پیرامون وقوع زلزله های پی در پی طی دو روز گذشته در این استان و اقدامات انجام شده توضیحاتی ارائه داد.

کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: پس از زلزله کرمانشاه گسل هایی در استان خوزستان فعال شدند که از سال گذشته تاکنون بالای 120 مرتبه در مناطق مختلف استان به ویژه در گوریه و بخش شعیبیه شوشتر لرزش هایی را داشتیم که طی دو روز گذشته در اوج این زمین لرزه ها به عددی حدود 4.2- 4.3 ریشتر رسیده بود.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع این زمین لرزه ها جلساتی را ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها در منطقه وقوع زمین لرزه تشکیل داده اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته در منطقه شوشتر تمام خانواده ها را به چادر مجهز کردیم تا در مواقع لزوم از چادر استفاده کنند.

حاجی زاده با بیان این که نیروهای امدادی در آماده باش هستند، گفت: تاکنون هشدارهای لازم به مردم داده و نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، اورژانس، فرمانداری ها، بخشداری ها و حمل و نقل جاده ای و مسکنی در منطقه همیشه به صورت آماده باش هستند.

وقوع 4 زمین لرزه در منطقه شوشتر

وی با بیان این که تاکنون هیچ گونه خسارتی این زمین لرزه ها در نداشته اند، گفت: 4 مورد زمین لرزه طی روز گذشته در شوشتر به وقوع پیوست که بالاترین آن 4.3 ریشتر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: شب گذشته دو مورد زمین لرزه در شوش و میاندرود به وقوع پیوست که بالاترین آن 4.1 ریشتر و امروز یک زمین لرزه در میانرود دزفول با 4.2 ریشتر بوده که خوشبختانه این زمین لرزه ها هیچ خساراتی در پی نداشته اند، ضمن آنکه در این شهرستان ها و همچنین شهرستان های معین شان نیروهای امدادی به صورت آماده باش هستند.

حاجی زاده در پاسخ به این سوال که آیا انتظار زمین لرزه بزرگتری می رود یا خیر، گفت: با توجه نظر کارشناسان مرکز زلزله نگاری، زمین شناسی و همچنین تجربه تاکنون نشان داده که معمولا در قسمت هایی که زمین لرزه های متعددی با ریشترهای متوسط به پایین به وقوع می پیوندد میزان بار و انرژی داخل گسل تخلیه می شود و این زمین لرزه طبق نظر کارشناسان باید از پیدایش زلزله قوی تر جلوگیری شود اما در زلزله هیچ موضوعی قابل پیش بینی نیست.

لازم به ذکر است ساعت ۶:۹ صبح امروز زلزله ای با قدرت ۴.۱ ریشتر منطقه میانرود استان خوزستان را به شدت تکان داد. این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۸.۴۲، عرض جغرافیایی ۳۲.۲۶ و عمق ۲۵ کیلومتری زمین رخ داد.

ساعت ۶:۳۴ امروز و اندکی آن طرف تر این بار شهر شوش با زلزله ای با قدرت ۳.۵ ریشتر به لرزه افتاد. این زلزله در ️طول جغرافیایی ۴۸.۳، عرض جغرافیایی ۳۲.۲ و عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد.

ساعت ۷:۲۱ امروز نیز شوشتر در شمال خوزستان با زلزله ای با قدرت ۳.۱ ریشتر به لرزه افتاد. این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۸.۷۸، ️عرض جغرافیایی ۳۲.۱۰ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

همچنین زمین لرزه ای به بزرگی4.3 ریشتر ساعت 18:45 دقیقه شنبه منطقه گوریه شوشتر را لرزاند. پس از آن نیز تاکنون چهار زمین لرزه به بزرگی 3.6، 4.2، 3.5 و 3.2 ریشتر شهر گوریه را لرزانده است.

901/900

کد خبر: 952109

وب گردی

وب گردی