خواسته های کامیون داران سیاسی نیست

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اعتصاب کامیون داران در این شهر گفت: تجمعات کامیون داران سیاسی نیست، خواسته های آنها صنفی است که در چارچوب قانون مطرح می شود.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، طی روزهای گذشته خبری در رابطه با تجمع و اعتراض کامیون داران در شهرهای مختلف کشور به گوش رسید که یکی از این شهرها کرمانشاه بوده است.

طبق این گزارش اعتراض کامیون داران به نرخ افزایش حمل بار بوده است.

فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: کامیون داران از سال 93 افزایش نرخ حمل بار نداشتند لذا اعتراضشان مبنی بر افزایش حمل بار و همچنین افزایش حق بیمه تامین اجتماعی بود.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر اعتراض آنها اعتراض به حق باربری هایی که به اصطلاح حق کمیسیون را بیشتر از آن حد مجاز بگیرند به وقوع پیوست.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به این که روز گذشته در جمع معترضین حضور و با آنها مذاکره کرده ام، گفت: در استانداری کرمانشاه جلسه ای به ریاست معاون سیاسی تشکیل و به مسائل و مشکلات رانندگان اشاره شد که من مسائل رانندگان را جمع بندی و گزارش دادم.

وی تصریح کرد: تاکنون افزایش 20 درصد نرخ حمل بار تصویب و همچنین تامین اجتماعی اعلام کرد که افزایشی برای حق بیمه انجام نخواهد داد.

رنجبر افزود: قرار بر آن شد تا از طریق پایانه ها و حمل و نقل استان کرمانشاه جلساتی با مدیران باربری ها تشکیل و مسائل مطرح شده از طریق مسوولان مرکز و مسوولان استانی پیگیری شود.

خواسته های کامیون داران سیاسی نیست

فرماندار کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا اعتصابات پایان یافته، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل خاصی نداریم، الحمدالله قاطبه رانندگان انسان های خوبی هستند و در میان مذاکرات اعلام کردند که انقلابمان، رهبرمان و نظام مان را دوست داریم و به هیچ وجه خواسته های ما حول محور سیاسی نیست یعنی این خواسته ها، خواسته های صنفی است که در چارچوب قانونی مطرح می شوند.

وی در توضیح سخنان کامیون داران افزود: دشمنان انقلاب به هیچ وجه نباید از خواسته های ما سوء استفاده کنند زیرا همچنان که در دوران جنگ برای دفاع از کشور نقش داشتیم در این مقطع هم از میهنمان همواره دفاع خواهیم کرد.

رنجبر افزود: تصمیمات در حال پیگیری است و یکی از مهمترین درخواست های معترضین 20 درصد افزایش بوده که انجام شده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: یکسری مشکلات جزئی داخلی مطرح شده است که در حال پیگیری و مکاتبه با مراجع ذی ربط است به طور مثال تکرار در آزمایشات کارت سلامت از سوی دامپزشکی که در حال مکاتبه هستیم تا دوستان با ما همکاری کنند.

901/900

کد خبر: 952133

وب گردی

وب گردی