تغییر نام خیابان  دغدغه امروز شورای پنجمی ها !

عضو سابق شورای شهر تهران گفت :پیشنهاد درباره تغییر نام معابر یا خیابان توسط شهرداری به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده می شود و در آخر در کمیته نامگذاری به موضوع پرداخته می شود.

به گزارش ایسکانیوز در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ، اعضا شورا درباره تغییر نام میدان امام هادی به شیخ صدوق به گفت و گو پرداختند و نهایتا در صحن شورا این موضوع تصویب شد ، در این راستا با یکی از اعضاء سابق شورا شهر صحبت کردیم تا از نحوه نام گذاری خیابان ها ،معابر و ...مطلع شویم.

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره نحوه نام گذاری خیابان ها، معابر میادین و .. گفت: پیشنهاد درباره تغییر نام معابر یا خیابان ها توسط شهرداری به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده می شود و در کمیته نامگذاری به موضوع پرداخته می شود.

وی گفت: در کمیته نام گذاری تعدادی از اعضاء شورای شهر حضور دارند و نماینده شهرداری پیشنهادات داده شده درباره تغیر نام را مورد بررسی قرار می دهند.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه افزود: خانواده یا فردی در این باره درخواستی می دهد که در کمیته نام گذاری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد، زمانی که تایید شد در صحن شورا مصوب می شود.

قناعتی در پاسخ به این پرسش که کلانشهر تهران با مشکلات زیادی روبرو است ، آیا بهتر نیست نام گذاری معابر و خیابان در ساعت آخر شورا مورد بررسی قرار بگیرد، گفت : در دوره قبل کارهایی مربوط به این موضوع در ساعات آخر شورا در دست انجام قرار می گرفت چرا که شهر تهران با مشکلات عدیده ای روبرو است و نباید مسائل این چنینی بخشی از فعالیت شورا را در روز مختل کند.

وی در پایان گفت: نام گذاری در سطح خیابان ها از مسائل مهم شهری محسوب می شود زیرا اسامی خیابان ها، کوچه ها و غیره شناسنامه شهر محسوب می شوند اما مسائل بسیار مهم تر از این موضوع در کلانشهر وجود دارد.
خبرنگار: حسین طالبی
706

کد خبر: 952162

وب گردی

وب گردی