خدمات‌دهی به مردم با برون‌سپاری طرح‌های شرکت ملی گاز آسیب نمی‎بیند

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: شرکت ملی گاز یک شرکت پرخطر و حساس است، بنابراین واگذاری طرح‌های این شرکت به بخش خصوصی یک خبر خوب، اما همراه با دغدغه است که برای رفع آن به آموزش تخصصی کارکنان روی آورده‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سطح ملی با هدف ایجاد نظام جامع آموزش تخصصی نیروهای شاغل شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و سلیمان پاک‌سرشت، معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امروز (یکشنبه، ششم خردادماه)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

عراقی در آیین‌ امضای این تفاهم‌نامه گفت: یکی از شعارهای شرکت ملی گاز در سال‌های اخیر، بحث توانمندسازی کارکنان بوده که اکنون با امضای این قرارداد، طرح توانمندسازی کارکنان پیمانکاران شرکت ملی گاز را آغاز می‌کنیم. این کار برای ما بسیار ارزشمند است، زیرا بحث برون‌سپاری و واگذاری کارهای شرکت ملی گاز به بخش خصوصی و پیمانکاران مردمی یک خبر خوب اما همراه با نگرانی به شمار می‌آید.

او افزود: خبر خوب از آن جهت است که با واگذاری کار به بخش خصوصی، دولت گسترش پیدا نمی‌کند و مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری لازم است کارها به مردم واگذار شود. از سوی دیگر، شرکت ملی گاز یک شرکت معمولی نیست که کارهای خود را بدون نگرانی نسبت به سرویس‌دهی مطلوب به مردم به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر این‌که ما یک شرکت پرخطر هستیم، زیرا پالایشگاه‌ها، خطوط سراسری انتقال گاز، ایستگاه‌ها و شبکه گازرسانی بسیار حساس هستند، اظهار کرد: مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله یا انفجار به مهارت خاص نیاز دارد، شرکت ملی گاز در تمامی ابعاد فعالیت خود حتی در بحث جوشکاری، نگهداری و اجرای شبکه، استانداردهای خاص خود را دارد که باید از سوی پیمانکاران نیز رعایت شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به این‌که گاز تولیدی پالایشگاه‌ها به صورت روزانه پس از تولید باید به دست مصرف‌کننده برسد، ادامه داد: استانداردهای شرکت ملی گاز غیر قابل اغماض است، بنابراین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما همواره این بوده که پیمانکاران دارای اخلاق حرفه‌ای و تخصص لازم در اجرای امور را انتخاب کنیم.

به گفته معاون وزیر نفت، آموزش کارکنان رسمی شرکت ملی گاز از سال‌ها قبل آغاز شده و داشتن افراد توانمند و متعهد از جمله شاخص‌های گاز برای برند شدن در سطح ملی و بین‌المللی است.

او افزود: شرکت ملی گاز نه‌تنها وظایف جاری خود را انجام می‌دهد، بلکه سبب ارزآوری برای کشور شده و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، به همین دلیل است که برون‌سپاری، دغدغه زیادی را برای ما به وجود آورده و برای رفع این دغدغه، آموزش صحیح نیروهای پیمانکاری در نظر گرفته شده است.

عراقی ادامه داد: هزار نفر در استان سیستان‌وبلوچستان برای آموزش در نظر گرفته شدند که این کار با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان فنی حرفه‌ای به مرحله اجرا درآمد و ثمره آن آموزش ۶۰۰ نفر از جوانان زاهدانی برای اجرای کارهای پیمانکاری است. این جوانان تخصص‌های لازم را برای شغل خود به دست آوردند و اکنون مشغول به کار هستند و امیدواریم وارد فضایی شویم که بتوانیم ۵۰ هزار نفر را در سال‌های آینده به صورت حرفه‌ای آموزش دهیم و وارد بازار کار کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تاکید کرد: واگذاری کار به بخش خصوصی نباید موجب شود که سرویس‌دهی مطلوب به مردم آسیب ببیند، بنابراین در مرحله نخست باید کارکنان پیمانکاران خود را توانمند کنیم، به همین دلیل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواسته‌ایم در این زمینه با ما همکاری کند.

402

کد خبر: 952168

وب گردی

وب گردی