محکی ها میزبان  انجمن جهانی کودکان مبتلا به سرطان «CC" شدند

جلسه هفتگی گروه والدین داوطلب کودکان مبتلا به سرطان محک میزبان مهمانانی از انجمن جهانی کودکان مبتلا به سرطان «CCI» شد.

به گزارش ایسکانیوز "پروفسور گرلیند بوده" از بنیانگذاران انجمن جهانی کودکان مبتلا به سرطان «CCI» و عضو هیأت مدیره سازمان حمایت از کودکان مبتلا به سرطان بُن(آلمان) به همراه دکتر پاتریشیا اسکانلان، آنکولوژیست کودکان از کشور ایرلند در بازدید از محک مهمان عصرانه صمیمی گروه والدین در اقامتگاه شدند.

در این جلسه گروه والدین که با تدارک عصرانه‌ای دلچسب و با حضور مادران و پدران کودکان مبتلا به سرطان برگزار شد، گفتگویی صمیمی با مطرح شدن نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات آنها از ابتلای فرزندشان به بیماری شکل گرفت.

مادری از مواجهه شخصی خود پس از متوجه شدن خبر ابتلای کودکش به سرطان گفت و مادر دیگری به دلیل آنکه یادآوری دوره‌های شیمی‌درمانی دخترش او را ناراحت می‌کرد، به صحبت‌های دیگران گوش سپرد. یکی از پدران نیز از شرایط جدیدی که با بیماری کودکش در روال عادی زندگی‌شان به وجود آمده است، حرف زد.

در ادامه این برنامه خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در آشپزخانه اقامتگاه، عصرانه‌ای بهاری با میوه‌ و نان تازه تهیه کردند. مهمانان نیز که از آشپزی ایرانی به ذوق آمده بودند با کودکان همراه شدند و با کمک مترجم از فرهنگ کشورشان و فعالیت گروه والدین در سازمان حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در شهر بُن آلمان گفتند.

محک همواره در تلاش است تا خانواده‌ها در مسیر درمان فرزندانشان تنها نمانند. اعضای گروه والدین داوطلب محک که از خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان بهبودیافته یا فوت کرده، تشکیل شده به گفتگو با خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان می‌نشینند و به آنها از تجربیات خود می‌گویند تا حقایق را بهتر بپذیرند. زیر این سقف تلاش می‌کنیم تا خانواده‌ها احساس تنهایی نکنند و حضور در یک خانواده و انجام امور روزمره زندگی را حتی در روزهای طولانی بیماری فرزندانشان از یاد نبرند. باور داریم که همراه نیکوکاران ایران زمین خانواده‌ها می‌توانند سختی‌ها را پشت سر بگذارند و از هر بهانه‌ای برای ساختن لحظاتی شاد استفاده کنیم.

700

کد خبر: 952186

وب گردی

وب گردی