وظیفه مسئولین و مردم تلاش برای تقویت همبستگی ملی است

استاندار سمنان با اشاره به محدود بودن منابع مالی کشور و خواسته‌های متعدد دستگاه‌های اجرایی در تخصیص بودجه گفت: با توجه به شرایط حساس کشور و بدعهدی امریکا در خروج از برجام، وظیفه مسئولین و مردم تلاش برای تقویت همبستگی ملی برای حل مشکلات موجود است.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان اظهار داشت: در حال حاضر با برخی موانع جدی در پیشرفت شهرستان‌های جدید مواجه هستیم که همه مسئولین وقت در بروز این وضعیت ناگوار سهم و نقش دارند.

وی با اشاره به محدود بودن منابع مالی کشور و خواسته‌های متعدد دستگاه‌های اجرایی در تخصیص بودجه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس کشور و بدعهدی امریکا در خروج از برجام، وظیفه مسئولین و مردم تلاش برای تقویت همبستگی ملی برای حل مشکلات موجود است.

استاندار سمنان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام در رابطه با ایجاد وحدت ملی و همراهی با دولت تدبیر و امید و نیز تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر منابع داخلی اظهار کرد: به لطف خداوند، جمهوری اسلامی توفیقات فراوانی در زمینه‌های مختلف کسب کرده است، لذا با همراهی بیشتر مردم همانند گذشته باید از دشواری‌ها و سختی‌ها عبور کرد.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری سال جدید، تلاش در جهت جذب اعتبارات ملی را یادآور شد و گفت: با توجه به شرایط خاص استان و تلاش برای توسعه همه جانبه، ممکن است با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم که باید همه دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش هزینه‌ها تلاش کنند.

استاندار سمنان، پروژه های نیمه تمام در استان را یک آفت جدی در توسعه استان برشمرد و افزود: ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان بر اساس رضایتمندی مردم تعیین و اولویت بندی گردد .

چاوشی با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف از تامین منابع آبی، توسعه گردشگری و اشتغالزایی به عنوان محورهای اساسی بودجه استان در سال جاری یاد کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان در راستای اجرای لایحه بودجه سال جاری و نیز برنامه ششم توسعه تکالیفی دارند که باید ارزیابی و تنظیم بودجه دستگاه‌ها در این زمینه صورت گیرد.

چاوشی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در رابطه با تعیین استان سمنان به عنوان استان معین پایتخت در زمان وقوع بحران تصریح کرد: در جهت گیری‌های تعیین بودجه سال جاری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید در همین راستا با همکاری دستگاه‌های ذیربط در قالب اختصاص بودجه ویژه در این خصوص اقدام کند.

وی با اشاره به لزوم شفاف سازی بیشتر بودجه سال جاری و آگاهی بخشی لازم به مسئولین اجرایی، نمایندگان مجلس و مردم در این راستا خاطرنشان کرد: باید با توجه به محدودیت اعتبارات، گرایش به ظرفیت‌های بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در دستور کار قرار گیرد.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به نقش مهم روستاها در تولید گفت: باید در زمینه ارایه تسهیلات اشتغال روستایی و جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد که نقش فرمانداران در این بخش می‌تواند بسیار موثر باشد.

901/900

کد خبر: 952206

وب گردی

وب گردی