اقدامات واحد خوراسگان در راستای جذب دانشجوی خارجی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حال انجام مطالعات در بخش عراق ، سوریه و عمان هستیم که بتوانیم برای واحد خوراسگان و استان اصفهان دانشجوهای خارجی جذب کنیم.

دکتر احمد آذین در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه همکاری های بین المللی واحد اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با تکیه بر توانمندی های آموزشی و پژوهشی خود، توانسته است در زمینه بین المللی اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی ادامه داد: در این راستا واحد اصفهان سالیانه میزبان چندین همایش بین المللی است و جایگاه قابل اعتمادی در زمینه تولیدات علمی و مقالات دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: این دانشگاه در حوزه بین المللی نیز تفاهم نامه های مشترکی با بعضی از کشورهای خارجی و دانشگاه های مطرح جهان داشته است. اخیر از دانشگاه ژنو سوئیس به دانشگاه خوراسگان آمدند،آن ها به دانشگاه آزاد اسلامی علاقه مند بوده و می خواستند تفاهم نامه امضا کنند.

وی اضافه کرد: در گذشته این واحد در جنوب شرق آسیا مانند سنگاپوز، استرالیا، تایلند و مالزی با ظرفیت های خوبی که داشته توانسته است در حوزه جذب دانشجوی خارجی خوش بدرخشد.کل مدیران ستادی ما نیز این انتظار را دارند که بتواند در حوزه جذب دانشجو موفق عمل کند.

دکتر آذین بیان کرد: در این زمینه در حال انجام مطالعات در بخش عراق ، سوریه و عمان هستیم که بتوانیم برای واحد خوراسگان و استان اصفهان دانشجوهای خارجی جذب کنیم.

وی افزود: دانشگاه واحد اصفهان(خوراسگان) یکی از دانشگاه هایی است که در بحث درآمدهای غیر شهریه ای همیشه پیش قراول بوده است.این واحد سعی کرده است در کل واحد های استان (شامل 28 واحد و مرکز آموزشی) این تفکر را عملیاتی و نهادینه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بحث امروز دانشگاه های امروز جهان این است که باید به سمت درآمد های غیر شهریه ای حرکت کنند.این هزینه ها می تواند هزینه های حاصل از فعالیت های دانش بنیان، مراکز رشد،پارک های فناوری باشد.

وی اظهار داشت: واحد خوراسگان در این راستا گام های خوبی را برداشته است در حوزه های مختلف به عملیاتی شدن این مباحث رسیده ایم برای مثال در حوزه تولید بذر خیار پپیشرفت هایی داشته ایم.همچنین در زمینه نانورس (مبارزه با ریزگرد ها) مطالعات عمیقی صورت گرفته و در حال حاضر به مرحله بهره برداری رسیده است.

دکتر آذین در پایان تاکید کرد:دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از جمله واحد خوراسگان در این فضا حرکت کرده است تا بتواند مباحث علمی را به درآمد تبدیل کند.

201

کد خبر: 952225

وب گردی

وب گردی