بررسی  استحقاق سنجی، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به مشهد، ضمن بازدید از مراکز درمانی مشهد، به بررسی روند اجرای نظام ارجاع و سطح بندی خدمات پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز دکتر قاسم جان بابایی در سفر به مشهد و با حضور در نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موضوع پیگیری برنامه نظام ارجاع و سطح بندی خدمات، گفت: این نشست به منظور بررسی سه موضوع استحقاق سنجی، نظام ارجاع و سطح بندی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

وی ضمن تاکید بر وجود هر سه مورد در قانون و اسناد بالادستی کشور، گفت: خوشبختانه نظام ارجاع و سطح بندی خدمات در برخی استان‌ها آغاز شده است و استان خراسان رضوی در این خصوص زیر ساخت و نرم افزار بسیار خوبی برای نظام ارجاع دارد.

وی به سطح بندی خدمات که جزو قوانین برنامه ششم توسعه است، اشاره کرد و گفت: در اسناد بالا دستی عنوان شده که در قالب نظام ارجاع باید بدانیم در سطوح مختلف بیمارستانی چه خدمتی را باید افراد دریافت کنند.

بنابر اعلام وبدا، دکتر جان بابایی موضوع دیگر مورد بررسی در این نشست را استحقاق سنجی عنوان کرد و گفت: یکی از اقداماتی که به صورت مشترک بین حوزه معاونت درمان، بیمه سلامت و حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت آغاز شده، استحقاق سنجی افراد است.

وی گفت: استحقاق سنجی به این معنا که مشخص شود افراد هنگامی که وارد بیمارستان و یا کلینیک‌ها می‌شوند از طریق شناسایی که با دفترچه اتفاق می افتد، دارای چند دفترچه بیمه هستند و در صورتی که در دفترچه ها همپوشانی وجود داشته باشد، یکی از دفترچه ها حذف می شود.

700

کد خبر: 952244

وب گردی

وب گردی