استاندار گیلان از طرح پیشنهادی بوم گردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید کرد

در راستای گسترش گردشگری و توجه به بوم گردی، استاندار گیلان از طرح پیشنهادی بوم گردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، از واحد رشت، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مدیران با حضور در سایت 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از طرح پیشنهادی احداث مجتمع بوم‌گردی این دانشگاه بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید مهندس حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، گفت: با توجه به تاکید استانداری گیلان بر لزوم داشتن درآمدی پایدار برای روستائیان و توجه به بوم گردی، حفظ خانه باغ و محوطه های آن، با در نظر گرفتن محیط زیست و عدم تغییر کاربری در روستاهای دارای طرح هادی با کاربری مسکونی و گردشگری و توریستی به مردم کمک می شود که در روستاها در کنار کارهای کشاورزی درآمدهایی هم داشته باشند.

وی با اشاره به پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مبنی بر اختصاص مجتمع 50 هکتاری به فعالیت های اقتصادی، خاطر نشان کرد: کلیات این طرح پس از ارائه در کارگروه تخصصی بوم گردی استان گیلان، مصوب می شود تا این مجموعه جهت اشتغال زایی و ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت راه اندازی شود.

مهندس محمد اکبرزاده مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان نیز در این بازدید در خصوص گسترش بوم گردی در استان گیلان گفت: با توجه به مطالعات فنی صورت گرفته، قادر خواهیم بود اشتغال پایدار را در صنعت بوم گردی داشته باشیم و امیدواریم با حمایت استاندار گیلان و استقبال بسیار خوبی که در سطح استان گیلان می شود، در طول برنامه پنج ساله ششم به این هدف دست یابیم.

وی با اشاره به حرکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به سوی بوم گردی، گفت: وقتی حرکت علم محور باشد، نتیجه آن خیلی بهتر از دیگر فعالیت هاست و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بتواند کار الگویی در این زمینه انجام دهد و از سوی استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است استاندار گیلان از مجموعه سالن ها، امکانات و تأسیسات مجتمع لاکان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید کرد.

202

کد خبر: 952281

وب گردی

وب گردی