خبرخوش برای تیم ها، خبر بد برای بازیکنان!

اگر باشگاه تراکتورسازی به صورت قطعی به بخش خصوصی واگذار شود، خبر بدی برای بسیاری از بازیکنان شاغل در لیگ برتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، روز گذشته (یکشنبه) یک اتفاق مهم درفوتبال ایران رخ داد که شاید کمتر کسی به آن توجه ویژه داشت؛ واگذاری باشگاه فرهنگی و ورزشی تراکتورسازی به بخش خصوصی تحولی اساسی ایجاد کرد که این تغییر شاید خیلی به مزاج فوتبالیست ها خوش نیاید. نظامی نبودن تراکتورسازی احتمالا اتفاق خوشایندی برای هواداران تراکتورسازی است اما این خبر برای فوتبالیست های جوان ایران خبر خوبی نخواهد بود چرا که دیگر تیمی در لیگ برتر حضور ندارد تا فوتبالیست های مشمول به خدمت مقدس سربازی برای گذزاندن این دوره به آن بپیوندند.

در دو فصل اخیر تراکتورسازی به یکی از تیم های نه چندان محبوب بین سایر هواداران تیم ها مبدل شده بود. ستاره های تیم ها برای گذراندن دوران سربازی به تراکتور می رفتند و با این کار روز به روز قدرتشان بیشتر می شد و به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل می شدند که همین امر موجب نارضایتی هواداران تیم های بزرگ دیگر شده بود.

حالا با واگذاری این تیم به بخش خصوصی این تیم پرهوادار تبریزی دیگر تیمی نظامی محسوب نمی شود و ستاره های مشمول لیگ برتری باید برای گذراندن سربازی خود به دو تیم حاضر در لیگ یک بروند. فجرسپاسی و ملوان انزلی دو تیمی هستند که در لیگ یک مشغول به کار اند و فوتبالیست های سرباز باید برای این تیم ها به میدان بروند یا اینکه تا درس شان را تا مقطع دکترا ادامه دهند!

همچنین در ماه های گذشته طرحی ارائه شد تا به باشگاه های لیگ برتری اجازه داده شود بتوانند با اختصاص سهمیه، بازیکنان سرباز خود را حفظ کنند اما با مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شد. با خصوصی شدن تراکتور تنها امید بازیکنان مشمول فعلی به تجدید نظر درمورد این حکم است. اگر این طرح اجرائی نشود، شاید در فصول بعد شاهد حضور بازیکنان ملی پوشی مثل علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی در لیگ دسته اول باشیم!

601

کد خبر: 952302

وب گردی

وب گردی