چرایی رشد 13/5  درصدی شهریه مدارس غیر دولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش گفت: افزایش 13/5 شهریه مدارس غیردولتی متناسب با هزینه های  تمام شده  و براساس سرفصل ها موجود تعیین شده  است.

مجتبی زینی وند در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره افزایش 13/5 شهریه مدارس غیر دولتی گفت: شهریه مدارس مقاطع ابتدایی در سال های گذشته پایین بوده و فقط شهریه متوسطه دوم افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش در ادامه گفت: اجرای این الگو براساس وضعیت اقتصادی کشور تعیین شده و امسال شهریه مدارس در همه مقاطع باتوجه به بالا رفتن حقوق فرهنگیان تعیین شده است.
زینی وند افزود: مجموعه همکاران ما در مدارس غیر دولتی، از دستورالعمل ها وزارت کار پیروی می کنند به همین دلیل زمانی که حقوق یک معلم 19 درصد افزایش می یابد ،طبیعتا باید شهریه مدارس افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: قیمت مسکن در سال 97 با رشد 15 درصدی روبه رو بوده است و دستمزد فرهنگیان هم با رشد 19 درصدی همراه بوده ؛ این در حالی است که شهریه مدارس غیر دولتی فقط 13/5 افزایش یافته است.

مجموعه همکاران ما در مدارس غیر دولتی، از دستورالعمل ها وزارت کار پیروی می کنند به همین دلیل زمانی که حقوق یک معلم 19 درصد افزایش می یابد ،طبیعتا باید شهریه مدارس افزایش پیدا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شهریه الزامی را اولیا در هنگام ثبت نام و یا با توافق مدیر به صورت اقساط می توانند پرداخت کنند.

زینی وند در پایان گفت: اخذ هرگونه وثیقه از دانش آموز توسط مدارس ممنوع و وجهه قانونی ندارد و بالاترین نرخ شهریه مربوط به تهران و پایه دوازدهم است و اگر دانش آموز در برنامه های فوق برنامه حضور داشته باشد تا 25 درصد این مبلغ می تواند به شهریه افزوده شود.


خبرنگار: حسین طالبی
706

کد خبر: 952335

وب گردی

وب گردی