سردار حمیدی:  ارتقا ایمنی راه‌ها نیاز  به بودجه و اعتبارات دارد

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: کاهش تلفات و تصادفات از ۲۷ هزار به ۱۶ هزار کشته با راهکارهای مدیریتی ساده بود، اما امروز برای کاهش تلفات باید اقدامات جزیی تر صورت بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز چندی پیش ،سردار حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در تشریح آمار تخلفات و حوادث رانندگی گفت: علت اصلی کاهش تلفات و تصادفات ناوگان عمومی جاده‌ای حمل‌ونقل مسافر در نوروز امسال اتصال بانک‌های اطلاعاتی پلیس و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بود که منجر به نظارت بهتر بر ناوگان شد.

سردار حمیدی گفت: کاهش تلفات و تصادفات از ۲۷ هزار به ۱۶ هزار کشته با راهکارهای مدیریتی ساده بود، اما امروز برای کاهش تلفات باید اقدامات جزیی تر صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر در ایران علی‌رغم افزایش خودرو و گواهینامه روند تصادف کاهشی بوده است گفت: علت اصلی کاهش‌ها ، افزایش تعداد نصب دوربین‌های نظارتی بوده است که موجب کاهش تصادفات از فوتی به جرحی و جرحی به خسارتی شد.

سردار حمیدی بابیان اینکه نمی‌توان حالت انفعالی را پذیرفت و باید به دنبال متغیر‌های مثبت رفت گفت: طبق اعلام مراجع رسمی تعداد تردد‌ها در نوروز امسال ۱۵ درصد و میزان اقامت در اماکن استراحتگاهی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم پیگیری های پلیس هنوز کیفیت خود روهای داخلی کشور ارتقا پیدا نکرده است افزود: ارتقا ایمنی راه‌ها نیز به بودجه و اعتبارات نیاز دارد.

به گفته سردار حمیدی طبق برآوردهای جهانی برای کاهش ۱ کشته در تصادفات رانندگی باید ۵۰۰ میلیون تومان از ایمن‌سازی راه‌ها گرفته تا تجهیزات امدادی و پلیس هزینه شود.

این مقام مسئول یادآور شد: ۴۰۰ هزار خودروی باری در کشور تردد دارند که هیچ‌گونه سیستمی بر روی آن‌ها نظارت ندارد و برای کنترل آن‌ها همچنان از روش‌های سنتی استفاده می‌شود. این در حالی است که عامل اصلی کاهش تلفات رانندگی در کشورهای پیشرفته توسعه سامانه‌های هوشمند برای نظارت بر رفتار رانندگان بوده است.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به سهم ۲۲ درصدی نقاط پرحادثه از حوادث رانندگی گفت: باید هزینه لازم برای رفع نقاط پرحادثه اعلام شود. هزینه نگهداری راه‌ها به‌قدری بالاست که فقط هزینه خط‌کشی سالانه جاده‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان است و بعید است سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چنین پولی را دریافت کرده باشد.

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 952336

وب گردی

وب گردی