فعالیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستفروش و بنگاه صنفی بدون مجوز

رئیس اتاق اصناف ایران از فعالیت ۷۵۰ هزار بنگاه صنفی بدون مجوز و ۵۵۰ هزار دستفروش در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی فاضلی با بیان اینکه این نابسامانی بازار را تحت تأثیر قرار داده افزود: عدم سازمان یافتگی در مجموعه بنگاه های اقتصادی به ویژه صنوف موجب شده شاهد رکود در این بازار باشیم این در حالی است که براساس برنامه پنجم توسعه اقتصادی مکلف به سازماندهی صنوف بودیم.

او اضافه کرد: البته در این باره باید شرایط لازم فراهم شود که ما هم دنبال ایجاد این شرایط هستیم ضمن اینکه اصلاح برخی قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل ها می تواند کمک کننده باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران در عین حال گفت: در بحث تأمین با کمترین مشکل مواجه هستیم یعنی مشکلی در تأمین کالا نداریم اما برخی از متغیرهای اقتصادی در فروش کالا تأثیر گذاشته است.

فاضلی افزود: ما راهبرد معینی در زنجیره تولید تا توزیع نداریم که اگر از این راهبرد برخوردار بودیم بسیاری از مشکلات امروزی وجود نداشت ضمن اینکه افزایش بیش از اندازه بنگاه های صنفی آن هم به این علت که استفاده از سرمایه های کوچک در سایر بخش ها به جز اصناف میسر نیست موجب شده شاهد پدیده رکود در فعالیت صنفی باشیم.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین گفت: بازار با مشکل دیگری نیز دست و پنجه نرم می کند این است که برای کالاهایی که بدون انتقال ارز وارد می شدند در سامانه نیما فکری نشده است بنابر این دولت باید این نقیصه را رفع کند تا مشکلات پیش روی صنوف کمتر شود.

فاضلی با اشاره به اینکه برخی ها از استنکاف فروش از سوی عمده فروشان خبر داده اند، افزود: در بررسی هایی که از بازار به عمل آوردیم، استنکاف فروش عمده فروشان، مشاهده نشد و روال تأمین کالا به صورت طبیعی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

401

کد خبر: 952338

وب گردی

وب گردی