بخشنامه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای جرئیات نقل و انتقالات دانشجویان و میهمانی دائم دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی را به واحدهای دانشگاهی اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر ابراهیم کلانتری با ابلاغ بخشنامه‌ای روند اجرایی شیوه‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی و الحاقیه میهمانی دائم دانشجویان دختر به محل سکونت را ابلاغ نمود.

بر طبق این بخشنامه ثبت درخواست‌های نقل و انتقالات دانشجویی از تاریخ 20 خرداد تا 15 تیر 97 از طریق سامانه منادا امکان‌پذیر است.

همچنین واحدهای دانشگاهی موظف هستند به شیوه‌های مقتضی از جمله اعلام در سامانه آموزشی،‌ نصب اطلاعیه در تابلو اعلانات و... در خصوص تاریخ نقل و انتقالات دانشجویی به دانشجویان اطلاع‌رسانی نمایند و یادآور شوند که ثبت درخواست تنها از طریق سامانه منادا امکان‌پذیر است. برای راهنمایی صحیح دانشجویان ضمن ارائه مشاوره توسط مسئولان مربوطه، مفاد شیوه‌نامه و الحاقیه میهمانی دائم انشجویان دختر باید در معرض دید دانشجویان قرار گیرد.

در بند دوم این بخشنامه آمده است؛ به منظور اعمال ظرفیت پیشنهادی ورود و خروج، در رشته‌ محل‌های دانشگاهی برای متقاضیانی که در نیمسال اول سال تحصیلی 97-98 از طریق ضابطه میهمانی همترازی در سامانه منادا ثبت درخواست خواهند نمود، واحدهای دانشگاهی موظفند حداکثر تا تاریخ 10 تیر با مراجعه به سامانه مدیریت نقل و انتقالات دانشجویی، نسبت به اعمال ظرفیت پیشنهاد ورودی و خروج در هر رشته اقدام نمایند. محدودیت‌های تعداد دانشجویان ورودی و خروجی در هر واحد دانشگاهی براساس ظرفیت‌های اعلامی واحد دانشگاهی در نظر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است در صورت عدم ثبت ظرفیتها در موعد مقرر حداکثر ظرفیت ورود و خروج برای واحدهای دانشگاهی ثبت خواهد شد.

همچنین طبق بند 4 این بخشنامه واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد باید روند اجرایی پاسخگویی را پس از دریافت درخواست دانشجو از طریق سامانه، حداکثر در مدت 72 ساعت انجام دهند.

مسئولیت احراز شرایط عمومی شیوه‌نامه، بررسی مسائل آموزشی، منع ادامه تحصیل و مدارک تائید شده در سامانه آموزشی برعهده مرجع تایید کننده است به همین دلیل لازم است قبل از تایید هر مرحله از روند رسیدگی به درخواست،‌ سوابق آموزشی و مدارک مربوطه بررسی شود. در خصوص ابلاغیه‌های صادره از سازمان مرکزی دانشگاه، بررسی منع آموزشی و ادامه تحصیل و به عهده واحد دانشگای است و در صورت مغایرت با ضوابط آموزشی، باید قبل از هر گونه اقدام مراتب به اداره کل دانشجویی منعکس شود.

در بند پایانی این بخشنامه نیز ذکر شده است؛ واحدهای دانشگاهی موظف هستند تا پیش از شروع نیمسال تحصیلی نسبت به تسویه حساب با دانشجو اقدام کنند، لازم به ذکر است که میهمانی دائم شامل هزینه جبرانی نخواهد بود.

همچنین با توجه به شیوه پرداخت شهریه دانشجویان در رشته‌های خودگردان،‌ برای دانشجویان میهمان، 50درصد شهریه سالیانه به واحد مقصد و 50 درصد دیگر باید به حساب واحد مبدا واریز می‌شود.

دانشجویان متقاضی میهمانی که در واحد مقصد صرفا تمدید پایان‌نامه و یا امتحان جامع دارند باید تمام شهریه خود را به واحد مقصد پرداخت نمایند و سهمی از شهریه ثابت به واحد مبدا تعلق نمی‌گیرد.

201

کد خبر: 952370

وب گردی

وب گردی