علیمحمدی: رهبر معظم انقلاب پذیرای همه جریان‌های شعری هستند

شاعر برگزیده جوان کشور، گفت: در یکی از دیدارهای رمضانی شاعران با رهبر معظم انقلاب، یکی از شعرا در حضور رهبر انقلاب گفت قرار بود شعری بخوانم که به من سفارش کرده اند این شعر را نخوان و رهبر انقلاب به این شاعر گفتند آن شعری که گفته اند نخوان را بخوان، چرا که معتقدم ایشان پذیرای شنیدن همه جریان های شعری و ادبی هستند.

سینا علیمحمدی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تاثیرگذاری محفل مقام معظم رهبری با شعرا، اظهار کرد: در میان برخی از مردم و اهالی فرهنگ، ذهنیت نادرستی وجود دارد که تعدادی شاعر حکومتی و هنرمند دولتی به دیدار رهبر انقلاب می روند که از کنار این دیدار به منافعی می رسند و به شکل سنتی سله دریافت می کنند.

وی افزود: به عنوان شخصی که 10 سال متمادی در این دیدارها حضور داشتم می توانم بگویم در این محفل چیزی جز سادگی و صمیمیت افراد و مراسم، ندیدم و در این دیدارها حتی یک ریال نیز منافع مادی تاکنون برایم نداشته است بلکه آخرین باری که در این شب شعر دعوت بودم چند روز بعد به دلایلی از محل کارم اخراج شدم.

شاعر «جهانی ترین تیتر دنیا» درباره رهبر انقلاب و تسلط ایشان به شعر، گفت: تسلط ایشان به مبحث شعر وادبیات بخصوص ادبیات کلاسیک کم نظیر است. البته درست است هر فردی ممکن است وجوه و ابعاد شخصیتی فراوانی داشته باشد و در خیلی از حوزه های تخصصی مدیریت کشور از نظرات مشاوران زبده ای بهره ببرد و شاید در برخی از بیانات ایشان مشاوران نیز نقش آفرینی داشته باشند اما در این مورد خاص، ایشان عالم به کلمات هستند و بعد از قرائت شعر به شکلی بداهه و عمیق در مورد اشعار، ادبیات و فرهنگ ایران اظهار نظر می کنند و همه از او می آموزیم.

هدف گذاری این جلسات طی دوره های متمادی هنوز مشخص نیست زیرا تنها قرار نیست که عده ای از شعرا شبی را گرد هم بیایند

علیمحمدی با انتقاد از مدیریت این جلسات، گفت: هدف گذاری این جلسات طی دوره های متمادی هنوز مشخص نیست زیرا تنها قرار نیست که عده ای از شعرا شبی را گرد هم بیایند و وقت عالی ترین مقام کشور، صرف شنیدن اشعار این افراد شود بلکه این شب شعر باید، آینه ای از ادبیات امروز ایران برای مقام معظم رهبری باشد.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات یکی از ابزارهای هنرمندان و متفکران برای بیان اندیشه هایشان است، اظهار کرد: ادبیات و قالب های مختلف آن به نوعی ریشه در وضعیت و شرایط جامعه دارد که متاسفانه بازتابی در این شب شعر ندارد.

درسال های اخیر حضور نوجوانان شاعر در شب شعر رهبر معظم انقلاب کمی لوث شده است زیرا نوجوانی که هنوز پشتوانه ادبی بالایی ندارد و کتابی از وی منتشر نشده اگر در حضور عالی ترین مقام کشور شعر خوانی کند به خود فرد نیز آسیب زننده است

این شاعر برگزیده جوان کشور با بیان اینکه ادبیات منتقد در این جلسه جایی ندارد، گفت: ادبیات قالب های مختلفی را در بر می گیرد در حالی که در این محفل شعری، 99 درصد اشعار در قالب های کلاسیک خوانش می شود و حضور شعرا، نویسندگان، اندیشمندان و متفکران که در قالب های مدرن هنرآفرینی می کنند، تقریبا در این جلسه نزدیک به صفر است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر خوانش اشعار انتقادی تاکید بیشتری دارند، گفت: به طور مثال در جلسه ای، یکی از شعرا در حضور رهبر انقلاب گفت قرار بود شعری بخوانم که به من سفارش کرده اند این شعر را نخوان و رهبر انقلاب به این شاعر گفتند آن شعری که گفته اند نخوان را بخوان و ایشان پذیرای شنیدن همه جریان های شعری و ادبی هستند تا این جلسه آینه ای کامل از وضع موجود باشد و ایشان با رهنمودهایشان مسیر را به سمت بهبود و تعالی روشن کنند.

متاسفانه دوستان مدیریت این جلسه عامدانه نمی خواهند که صدایی کامل و جامع از ادبیات امروز ما نزد رهبری شنیده شود

شاعر «جهانی ترین تیتر دنیا»، گفت: متاسفانه دوستان مدیریت این جلسه عامدانه نمی خواهند که صدایی کامل و جامع از ادبیات امروز ما نزد رهبری شنیده شود.

وی افزود: مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مسئول دعوت شعرا است و عملاً نشنیدن صدای جامعه و نادیده گرفتن بخشی از ادبیات باعث شده که برخی از دشمنان و منافقین درباره این محفل شعری سخنان بیهوده ای را مطرح کنند.

این شاعر معاصر اضافه کرد: اگر از جریان های مختلف ادبی در آن محفل حضور داشته باشند و زمینه حضورشان را فراهم کنید قطعا اتفاق بهتری دراین شب شعر است.

وی درباره حضور پر رنگ تر جوانان در این محفل شعری خاطرنشان کرد: در سال های اخیر حضور نوجوانان شاعر در شب شعر رهبر معظم انقلاب کمی لوث شده است زیرا نوجوانی که هنوز پشتوانه ادبی بالایی ندارد و کتابی از وی منتشر نشده اگر در حضور عالی ترین مقام کشور شعر خوانی کند به خود فرد نیز آسیب زننده است و بهتر است افرادی با پشتوانه ادبی بالاتری در این محفل حاضر شوند.

502

کد خبر: 952420

وب گردی

وب گردی