"الیاس حضرتی" عامل تنش  کنگره / جلسه اخیر حزب اعتماد ملی غیر قانونی برگزار شده  است

مسئول کمیته مناطق حزب اعتماد ملی با گلایه از وضعیت پیش آمده در کنگره حزب اعتماد ملی گفت:امروز باید بگویم که شوربختانه آن چیزی که اصلا رعایت نمی شود در مسائل حزبی پایبندی به اخلاقیات است.

مهرداد سایه وند، مسئول کمیته مناطق حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به حوادث رخ داده در کنگره این حزب،گفت: دومین کنگره حزب اعتماد ملی پس از سال ها تاخیر در روز جمعه (چهارم خرداد ماه 97) برگزار شد که شامل دو بخش بود که بخش نخست آن شامل برنامه افتتاحیه و سخنرانی مهمانان و در بخش دوم آن مقرر شده بود تا انتخابات کنگره و انتخاب افراد جدید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بخش اول برنامه به خوبی انجام شد و اعضای اصلی حزب از جمله مطهری،منتجب نیا، حضرتی و عارف سخنرانی کرده و بعد از پایان افتتاحیه طبق اساسنامه احزاب،باید اعضای غیر حزبی از سالن کنگره خارج می شدند تا صاحبان حق رای بتوانند در انتخابات شرکت کرده و اعضای شورای مرکزی جدید را انتخاب کنند.

سایه وند با اظهار تاسف از دخالت اعضای غیر حزبی در این جلسه،اظهار داشت:متاسفانه علی رغم تذکرات بسیاری که داده شد، افرادی که به صورت سازمان دهی شده و از جاهای خاصی به کنگره آورده شده بودند، حاضر به ترک سالن نشدند و در نتیجه منجر به ایجاد تشنج در جلسه شدند، ضمن آنکه الیاس حضرتی به جای کنترل کردن جلسه و حل مشکل، اعلام کرد که هرکس در سالن است می تواند در فرآیند رای گیری شرکت کند.

عضو کمیته حزب اعتماد ملی در ادامه با تاکید بر اینکه این اظهار نظرات با هیچ قانونی و در هیچ حزبی سازگار نیست عنوان کرد: دو نفر به نام آقایان اباالفضل کزازی و کامران زارعیان که به ترتیب از حزب ندای ایرانیان و همبستگی دانش آموختگان ایران هستند،از طرف الیاس حضرتی بعنوان هیات رئیسه کنگره انتخاب شدند و کنترل جلسه را بدست گرفتند که در این هنگام ناگهان آقای کزازی اعلام کردند که موافقین با ابقای شورای مرکزی قبلی و عدم برگزاری انتخابات جدید قیام کنند.

وی در تشریح اینکه تنش کنگره از کجا آغاز شد گفت: افرادی که سازمان دهی شده بودند قیام کردند و این حرکت سبب اعتراض دوستانی شد که به جهت انتخاب اعضای شورای مرکزی جدید در کنگره حضور داشتند و این موضوع سبب شد تا درگیری ها بالا بگیرد و جلسه به تشنج کشیده شود.

سایه وند با اظهار تاسف از بی اخلاقی سایر اعضای حزب، گفت:برای اعضایی چون محمد جواد حق شناس و حجت نظری متاسفم که به راحتی دروغ می گویند؛بنده با قدرت و اطمینان اعلام می کنم که هیچ گروه فشار مرسومی در کار نبود،الا گروه فشاری که آقایان برای تاثییر در رای کنگره از خارج از کنگره آورده بودند.

وی در انتقاد به صحبت های هم حزبی خود عنوان کرد: کسی که عضو شورای شهر است و منتخب 13 میلیون شهروند تهرانی است و عنوان نمایندگی را به یدک می کشد،دروغگویی برای او بدترین کارممکن است چرا که وقتی نماینده مردم در شورای شهر اخلاق را رعایت نمی کند چطور انتظار داریم که جامعه پایبند به مسائل اخلاقی اولیه باشد.

سایه وند با تاکید بر اینکه شوربختانه باید بگویم که مسئله اول ما اکنون رعایت نکردن اخلاق است افزود: آنجایی که گروه فشاری در کار بوده و ما را تحت فشار قرار داده و به ما هجمه آروده است با صراحت بیان کرده ایم و در جایی هم که نبوده باید با صراحت تکذیب کردیم.

مسئول کمیته مناطق حزب اعتماد ملی در واکنش به اظهارات حجت نظری پیرامون تایید کنگره از سوی وزارت کشور اظهار داشت: خبری که از سوی دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی منتشر شده کذب است و گزارش بازرسان وزارت کشور هم در این زمینه موجود است ضمن آنکه این گزارش تصریح می کند که کنگره نیمه تمام باقی مانده و غیر قانونی برگزار شده است.

وی افزود: قصد برخی افراد این است که پایگاه های مقاومت در برابر رانت خواری و منفعت طلبی در حزب را در هم بشکنند و افرادی را که می خواهند در قبال این رویه مقاومت کنند را حذف کنند؛ همانطور که در لیست امید هم شاهد این قضیه بودیم،هنگامی که لیست بسته می شد عده ای با استفاده از رانت و دور زدن فرآیندهای حزبی، وارد این لیست ها شدند که بنده همان زمان هم مخالف این رویه بودم اما به خاطر اینکه منافع اصلاح طلبی و منافع حزبی آسیب نبیند سکوت کردم.

عضو کمیته حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه جریان اصلاح طلبی نیاز به یک پالایش از درون دارد گفت: این پالایش باید در سطح ساختار هار و افراد انجام بگیرد تا منفعت طلبان از اصلاح طلبان غربال شوند، ضمن آنکه ما باید کسانی که بدنبال نان و نام آمده اند را از خودمان جدا کنیم.

سایه وند در پایان پیرامون وضعیت آینده حزب اعتماد ملی،اظهار داشت:با توجه به رخداد های پیش آمده بنای حزب بر این شد که اگر فضا را بتوانیم آرام و مهیا کنیم که صرفا اعضایی که دارای اعتبار نامه و صاحب حق رای هستند بتوانند در رای گیری شرکت کنند ،می توانیم در روز جمعه هفته آینده با حضور اعضایی که صاحب حق رای هستند کنگره را برگزار کنیم.

کد خبر: 952428

وب گردی

وب گردی