تدوین لایحه‌ تشویقی برای حمایت از سازه‌های منطبق با محیط زیست

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ارائه لایحه تشویقی برای سازه‌های منطبق با محیط زیست جریان جدیدی از ساختمان سازی نوین را در تهران گسترش خواهد داد، گفت: طراحی مناسب سازه‌های شهری نقش بسیار مثمرثمری در کاهش مصرف انرژی و مصرف بهینه آب خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی بین مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو و مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با استقبال از همکاری جدید این دو مجموعه در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و انرژی و افزایش مشارکت شهروندان در بخش‌های یاد شده، گفت: ما نباید محیط زیستی تخریب شده در اختیار نسل آینده قرار دهیم. ما باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های اجرایی در شهر تهران الگویی برای سایر نقاط کشور در حوزه مصرف صحیح منابع آب و انرژی باشیم.

او با تاکید بر اینکه ورود وزارت نیرو به حوزه‌های اجتماعی نشان از بالندگی و بلوغ این وزارتخانه در دوره جدید فعالیت کاری خود دارد، ادامه داد: برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه فرهنگی بایستی تمامی شهرداری تهران، مناطق 22 گانه آن و 700 کیلومتر مربع فضای کلانشهر تهران را در نظر گرفت.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: با همکاری سازمان نظام مهندسی کشور، تهران و همچنین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که مسئولیت ساخت ساختمان‌ها را بر عهده دارند می‌توانیم یک شبکه ارتباطی مناسب را در جهت تدوین مفاد قانونی و آیتم‌های تشویقی برای سازه‌های منطبق با محیط زیست از جمله استفاده صحیح از منابع آب و انرژی در ساختمان‌ها تدوین کنیم تا بتوانیم الگوهای نمونه برای ارائه به کشور تعریف کنیم.
ن

ژادبهرام با تاکید بر اینکه ارائه لایحه تشویقی برای سازه‌های منطبق با محیط زیست جریان جدیدی از ساختمان سازی نوین را در تهران گسترش خواهد داد، بیان کرد: طراحی مناسب سازه‌های شهری نقش بسیار مثمرثمری در کاهش مصرف انرژی و مصرف بهینه آب خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: بدین منظور در راستای این تفاهم‌نامه لایحه‌ای به منظور حمایت از سازه‌های منطبق با محیط زیست تهیه شود تا با طرح این موضوع در شورای شهر بتوانیم مشوق‌های مناسبی را برای ساختمان‌های سبز کلان شهر تهران در نظر بگیریم.

402

کد خبر: 952448

وب گردی

وب گردی