اشاعه نگرش اصلاح الگوی مصرف در میان شهروندان پایتخت/ لزوم بازنگری در شیوه استفاده بهینه از منابع آب و برق

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در کشور با بدمصرفی منابع آب و انرژی مواجه هستیم، گفت: در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران بتوانیم نگرش اصلاح الگوی مصرف را در میان شهروندان پایتخت اشاعه دهیم تا شاهد بازنگری در شیوه استفاده بهینه از منابع حیاتی کشور باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صدیقه ببران در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی بین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران طی سخنانی رویکرد جدید وزارت نیرو را مدیریت مصرف و تقاضا دانست و افزود: برای تحقق این مهم نیاز به مشارکت مردم داریم. بنابراین درصددیم تا با همکاری شهرداری تهران بتوانیم این کلانشهر را به پایلوتی برای پیاده سازی این مشارکت مبدل کنیم.

ببران بر لزوم نگاهی یکپارچه به حوزه آب و انرژی تاکید کرد و گفت: این وزارتخانه در سیاست‌های جدید خود نگاه اجتماعی را در کنار ابعاد فنی فعالیت‌های خود دیده است و بدین منظور چندی پیش مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو نیز به منظور افزایش استفاده از تعاملات اجتماعی برای اشاعه فرهنگ مصرف صحیح آب، انرژی و مدیریت مصرف و تقاضا در کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در کشور با بدمصرفی منابع آب و انرژی مواجه هستیم، ادامه داد: در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران بتوانیم نگرش اصلاح الگوی مصرف را در میان شهروندان پایتخت اشاعه دهیم تا شاهد بازنگری در شیوه استفاده بهینه از منابع حیاتی کشور باشیم.

او کاهش بارندگی‌های امسال کشور را بی سابقه دانست و افزود: افت نزولات جوی موجب کاهش روان آب‌ها و به طبع آن حجم آب ذخیره سدها شده است. کاهش ارتفاع آب سدها نه تنها موجب محدودیت منابع آب در استان‌های مختلف شده بلکه با از دسترس خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی نیز امسال با کمبود پنج هزار مگاواتی تولید برق این مراکز مواجه خواهیم شد.
ببران با تاکید بر اینکه برای عبور از شرایط حساس تابستان امسال نیازمند مشارکت مردمی هستیم، خاطرنشان کرد: نگاه ما به توسعه پایدار بایستی کلان باشد. امیدواریم پایلوت تفاهم نامه مشارکت با شهرداری تهران را بتوانیم به سایر شهرهای کشور نیز گسترش بدهیم.

تدوین لایحه حمایت از سازه‌های منطبق با محیط زیست

صدرالدین علی‫پور، رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اجرا و پژوهش در زمینه فعالیت‌های حوزه آب و انرژی شهرداری بر عهده این مرکز است، عنوان کرد: قریب به هزار ساختمان و دو هزار و 500 پارک پایتخت متعلق به شهرداری تهران است که این مراکز محل مناسبی برای اجرا و الگوسازی فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب و انرژی و فعالیت‌های مرتبط با این بخش خواهند بود.

او با تاکید بر اینکه با همکاری وزارت نیرو درصدد تقویت پتانسیل‌های دو طرف در زمینه فرهنگ سازی مصرف آب و انرژی خواهیم بود، ادامه داد: درصددیم تا لایحه‌ای را برای در نظر گرفتن مشوق‌های خاص برای سازه‌های منطبق با محیط زیست از جمله استفاده صحیح از منابع آب و انرژی در ساختمان‌ها تدوین کنیم تا پس از طرح در شورای شهر بتوانیم این مصوبه را در صورت تایید در کلانشهر تهران اجرایی کنیم.

402

کد خبر: 952449

وب گردی

وب گردی