درباره آرین‌موتور و میتسوبیشی جدیدش؛ سامورایی جسور و جوان

گفته می‌شود به‌زودی قرار است سامورایی جدیدی از خانواده شاسی‌بلندهای میتسوبیشی در ایران، وارد بازار شود. این خودرو اکلیپس کراس نام دارد و بعد از ASX و اوت‌لندر سومین عضو شاسی‌بلندهای آرین‌موتور است. این خودرو اصلی‌ترین رقیب تویوتا CHR‌ و نیسان Juke خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بازار پرهیاهو و شلوغ کراس‌اوورهای کامپکت ایران، با یکی از جسورترین و تهاجمی‌ترین اعضای تازه‌وارد خود آشنا خواهد شد. میتسوبیشی که به نظر می‌رسد ایام خوبی را با گروه آرین تجربه می‌کند، برای فتح این حوزه که در آن نامداران مطرحی حضور دارند، محصولی جدید به اسم Eclipse Cross را معرفی کرده است. خودرویی که هنوز حتی یک سالش هم نشده است.

کمپانی میتسوبیشی موتورز که این روزها با عضویت در اتحاد رنو-نیسان تبدیل به بزرگ‌ترین گروه خودرویی دنیا شده‌اند، سال 2013 کار بر روی یک شاسی‌بلند جمع‌وجور را آغاز کرد. حتی یک نمونه اولیه کانسپت آن در سال 2015 به اسم XR-PHEV نیز رونمایی شد. پروژه مذکور تا سال 2017 مسکوت باقی ماند. تا اینکه در نمایشگاه ژنو همان سال، این ژاپنی از جدیدترین دستاورد خود در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت رونمایی کرد. خودرویی به اسم اکلیپس کراس که از این به بعد قرار است ناوگان محصولات بلندبالای میتسوبیشی را تکمیل کند.

مدیران شرکت می‌گویند بعد از تعطیلی کارخانه دایموند-استار ایالت ایلیونز، عملاً بحث تولید این مدل در آمریکا منتفی است. با این حال طبق توافقات صورت‌گرفته، بازارهای اولیه‌ای که این خودرو در آن‌ها حضور پیدا خواهد کرد، ژاپن، استرالیا و آمریکا خواهد بود. این خود نکته جالبی است که اکلیپس کراس تقریباً هم‌زمان با بازارهای مطرح جهانی، در ایران نیز عرضه می‌شوند.

زیر ذره‌بین

از نظر مهندسی، کلاس طراحی مدل فوق پایین‌تر از ای‌اس‌ایکس است. با این اوصاف فضای داخلی که برای آن تعبیه شده کاملاً مناسب خانواده‌ها و افراد قدبلند است. طراحی حرفه‌ای این خودرو حس جوان‌گرایی فوق‌العاده‌ای را القا می‌کند. استفاده از خطوط تند و تیز و زوایای شکننده، چهره‌ای جسور و تهاجمی به اکلیپس فوق بخشیده است. این حس سرزندگی را می‌شود داخل کابین نیز تجربه کرد. با اینکه خودروی فوق با قابلیت‌های خانواده-محور تولید شده ولی گویی این خودرو آمده تا در پیست مسابقه عرض‌اندام کند.

اکلیپس کراس دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری 163 اسب‌بخاری. این یعنی یکی از رکوردداران قدرت در این بازار. گشتاور آن با ثبت 250 نیوتن‌متر، یک شتاب خیره‌کننده را نوید می‌دهد. این میتسوبیشی با مصرف سوخت 7 لیتر در هر 100 کیلومتر، می‌تواند مطابق با میل مشتریان ایرانی باشد. یک جعبه‌دنده آرام و بی‌صدای CVT لذت خاطره‌انگیز رانندگی با این خودرو را دوچندان می‌کند.

کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور و باران، رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، سیستم چهارچرخ محرک AWD، صفحه نمایش 7 اینچی مجهز به Apple CarPlay و Android CarPlay، سقف پانوراما، چراغ‌های LED مخصوص روز، سیستم جلوگیری از برخورد با مانع جلویی، ترمز پارک الکتریکی، هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ جهت نمایش دائمی محیط خودرو، گرم‌کن صندلی جلو، صندلی عقب و فرمان و موس با قابلیت لمس جهت تنظیمات سیستم صوتی تنها بخشی از آپشن‌های جذاب این خودرو هستند.

حرف و حدیث‌هایی درباره قیمت تمام‌شده این خودرو به گوش می‌رسد. با توجه به قیمت این خودرو در آن‌سوی آب‌ها و نحوه مراودات اقتصادی بین دو شرکت، پیش‌بینی می‌شود این کراس‌اوور نیز در لیست مدل‌های زیر 300 میلیون قرار بگیرد.

400

کد خبر: 952457

وب گردی

وب گردی