۳ هزار و ۶۳۵ فقره ازدواج در سن زیر 15 سال در استان

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: ازدواج های زیر ۱۵ سال در استان به تعداد ۳ هزار و ۶۳۵ فقره ازدواج بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، احد جودی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی عصر دوشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره به بیشترین نرخ ولادت در کشور گفت: بیشترین نرخ ولادت در ایران مربوط به نیمه اول دهه ۶۰ است و ۴۹ درصد جمعیت استان را زنان و ۵۱ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی افزود: در سال ۹۶ در کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت۸ /۱۸ ولادت رخ داده است. بعد ازاستان های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و خوزستان ششمین استان پیر کشور هستیم.

جودی در مورد نرخ ازدواج و طلاق در کشور نیز گفت: بیشترین نرخ ازدواج در استان خراسان شمالی۵/۱۰ و میزان نرخ ازدواج در آذربایجان شرقی در سال ۹۶ نیز ۱/۸ بوده است و در بحث طلاق تهران با ۸/۲ طلاق بیشترین نرخ طلاق را دارا بوده و نرخ طلاق در استان آذربایجان شرقی نیز ۳/۲ است یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت ۳/۲ طلاق صورت گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به ثبت ازدواج های زیر ۱۵ سال در آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۶ ازدواج های زیر ۱۵ سال( ۱۰ الی۱۵سال) در شهرستان های آذرشهر، بناب، ملکان، هشترود صورت گرفته و هشت ازدواج نیز زیر ۱۰ سال صورت گرفته و ثبت شده است.

جودی ادامه داد: ازدواج های زیر ۱۵ سال در استان به تعداد ۳ هزار و ۶۳۵ فقره ازدواج بوده است.

وی در مورد توزیع سنی زوجین در زمان ازدواج نیز افزود: توزیع سنی زوجین در زمان ازدواج در بین زنان ۱۵ تا ۱۹ سال بوده و در آقایان ۲۵ الی ۲۹ سال بوده است.

واقعه طلاق رخ داده در گروه سنی ۲۵ الی ۲۹ ساله در بین خانم ها یک هزار و ۷۶۰واقعه طلاق و در مردان ۳۰ تا ۳۴ ساله نیز دو هزار و ۷۳ واقعه طلاق رخ داده است.

بنابه گفته وی، طلاق بر اساس طول مدت ازدواج نیز طلاق در عرض یک سال از زندگی مشترک ۸/۱۲ درصد بوده و ۵۰ درصد ازدواج ها زیر پنج سال اول ازدواج به طلاق منجر شده است.

جودی ادامه داد:در استان آذربایجان شرقی ۲/۱۳ درصد کاهش ازدواج رخ داده و ۷/۱ درصد طلاق نیز کاهش داشته است.

901

کد خبر: 952495

وب گردی

وب گردی