به دنبال آزادی زنان زندانی هستیم

رئیس روابط عمومی ستاد دیه گفت: کمپین پویش ارمغان با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای آزادی زنان سرپرست خانوار جرائم غیر عمد تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز دیروز، «معصومه ابتکار»، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، در خصوص پیگیری‌های طرح حمایت از آزادی زنان زندانی سرپرست خانوار گفت: آخرین گزارش در این خصوص هنوز به دست‌مان نرسیده زیرا کار مشترکی بین سازمان زندان‌ها و ستاد دیه است.

هادی جلالی رئیس روابط عمومی ستاد دیه در گفت و گو با ایسکانیوز در مورد اولویت دادن به آزادی زنان سرپرست خانوار جرائم غیر عمد گفت: ستاد دیه در راستای آزادی جرایم غیر عمد فعالیت می کند و در فعالیت ها اولویت بندی را در نظر دارد .

وی گفت: با توجه به اینکه زنان زندانی سرپرست خانوار نقش به سزایی برای استحکام خانواده دارند و عدم حضور آن ها در خانواده ارکان خانواده را متزلزل می کند آزادی این گروه را در اولویت کار قرار دادیم به همین علت تلاش می کنیم زنان سرپرستی که مرتکب جرایم غیر عمد شده اند را زودتر آزاد کنیم.

وی گفت: 20 سالی است که کمپینی را به نام" پویش ارغوان" راه اندازی کردیم این کمپین با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری شکل گرفته است در سال اول که خانم مولاوردی رئیس این مرکز بود تفاهم نامه "پویش ارغوان "منعقد شد. در برنامه اول این طرح 2 نفر از زندانیان زن جرائم غیر عمد با مشارکت مردم و هنرمندان از زندان آزاد شدند .

جلالی گفت: در پویش دوم با ریاست معصومه ابتکار 13 نفر آزاد شدند و امسال نیز در نظر داریم این روند را ادامه داده و برای آزادی تعدادی از زندانیان زن جرائم غیر عمد و سرپرست خانوار اقدام کنیم ما این پویش را راه اندازی کردیم و از همه مردم ،هنرمندان،ورزشکاران درخواست می کنیم که در این راه خداپسندانه ما را یاری کنند .

وی در پایان گفت: معصومه ابتکار،مشاور امور زنان خانواده، بهاره رهنما را به عنوان سفیر این پویش انتخاب کردنددر فضاهای مجازی نیز تبلیغات این پویش به کاربران اعلام شده است تا ما بتوانیم تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد را که عمدتا محدودیت های مالی دارند و مادرانی هستند که برای تامین خانواده مجبور به گرفتن وام یا گرفتن پول از فردی شده‌‌اند و به دلیل ناتوانی در پرداخت پول راهی زندان شده‌‌اند را آزاد کنیم متاسفانه جمع بدهی ها مبالغ سنگینی را در بر میگیرد و حامیان این کمپین با حمایت های مالی خود علاوه بر کمک به فرو نریختن یک خانواده

، اجر اخروی را برای خود پس انداز می کنند.

هادی جلالی با اعلام کد دستوری #101*780* گفت: مردم با استفاده از این کد دستوری می توانند برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ما را یاری کنند .

خبرنگار:اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 952527

وب گردی

وب گردی