عملکرد شهرداری بجنورد در خصوص آسفالت اردوگاه دانش‌آموزی قابل قبول نیست

استاندار خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد قول داده بود مسیر اردوگاه شهید چمران را آسفالت کند نباید بهانه‌های مختلف مانع از این اقدام شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صالحی در شورای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با بیان اینکه هیچ مشکلی در بحث اعتبارات نداریم اظهار داشت: چندین سال است موضوع اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران برطرف نشده است، نبود اردوگاهی استاندارد و درخور شان در استان اتفاق خوبی نیست.

وی کم کاری شهرداری در خصوص آسفالت نکردن مسیر این اردوگاه را قابل قبول ندانست و افزود: بنابه مصوبات جلسات قبل و توافقاتی که صورت گرفت، شهرداری مکلف شد تا با تامین اعتبار از آب منطقه‌ای و سازمان برنامه و بودجه استان، مسیر اردوگاه را آسفالت کند، اما این اتفاق صورت نگرفته است. بهانه‌های نظیر نبود خاک مناسب و نداشتن بسترسازی دقیق پذیرفتنی نیست.

صالحی خطاب به متولیان ساخت اردوگاه از جمله شرکت گاز و شرکت برق خاطرنشان کرد: تمامی امور مربوط به ساخت باید تا اول تیر ماه به پایان برسد و نخستین گروه از دانش‌آموزان استان شرایط استفاده از اردوگاه را در تاریخ مقرر داشته باشند.

بالاترین مقام اجرایی استان از اجرایی نشدن مصوبه رایگان شدن سالن‌ها در شهرها نیز خبر داد و گفت: طبق توافقنامه‌ای که با وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت، مقرر شد تا سالن‌ها در سطح شهر در ساعت مشخصی رایگان باشد، اما گزارشی از اجرایی شدن آن‌ها به ما نرسیده است. اگر سالن‌ها به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، از اعتبارات دولتی هزینه آن را پرداخت کنید.

استاندار خراسان شمالی با بیان این موضوع که امکانات دستگاه‌های دولتی، علاوه بر استفاده خود دستگاه‌ها باید در اختیار مردم نیز قرار بگیرند افزود: اگر زمان خالی در برنامه سالن‌های ورزشی و دیگر امکانات تفریحی ادارات وجود دارد، در اختیار مردم نیز قرار بگیرد. اولویت در واگذاری سالن‌ها با مناطق محروم و حاشیه‌نشین است.

صالحی در رابطه با ظرفیت‌های استفاده از خیرین در استان افزود: در حال حاضر خیرین زیادی در حوزه‌های فرهنگی، پزشکی و عمرانی وجود دارند که می‌توان با اولویت‌بندی مشکلات استان، حرکت خوبی در این راستا انجام داد.

901/900

کد خبر: 952542

وب گردی

وب گردی