وظایف جوانان در تحقق آرمان های اصلی  انقلاب اسلامی

جوانان با توانایی بالا و اندیشه پویای خود نقش به سزایی در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دارند.

هنگامی که یک فرمانده از زیر دستان خود نا امید می شود لاجرم با اتکا به توانایی های سربازان خود سعی در پیش برد اهداف مورد نظر دارد؛سربازان جوانی که با توانایی های مختلف در هر زمینه ای می توانند نقش های گوناگونی راایفا کنند، قطعا به عنوان یک نیروی محرک و مولد نقش قابل توجهی را در رسیدن به آرمان های فرمانده خود دارند.

از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون صرفا عده ای خاص بر منسب های مختلف این کشور جا خشک کرده اند و عقیده دارند که با همین تعداد می توان پرچم انقلاب را به دستان امام زمان(عج) رساند! این عقیده نه تنها درست نیست بلکه به طور کلی به دور از آرمان های اصلی انقلاب است. انقلابی که زمینه آن را جوانان فراهم کردند و به دادن خون خود در این مسیر تعهد خود را به آرمان های آن به اثبات رساندند.

متاسفانه تفکری غلط در جامعه ما وجود دارد و آن این است که جوانان به دلیل عدم تجربه کافی قادر به مدیریت و توسعه کشور نخواهند بود؛ اما تجربه ثابت کرده است که در هر زمینه ای به نیروی جوانان اعتماد شده است آن زمینه با موفقیت های گوناگون همراه بوده، از جمله صنعت موشکی، هسته ای و هوا و فضا که با اتکا به توان داخلی و نیروی جوانان پیشرفت های چشم گیری را در طول این سال ها داشته است.

حال که این عده خاص حاضر به کناره گیری از صندلی های ریاست نیستند جوانان انقلابی باید به شکل آتش به اختیار در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... از این افراد خاص آرمان های اصلی انقلاب را مطالبه کنند و عملکرد آنان را در طول این 40 سال به چالش بکشند.

رهبر معظم انقلاب در شرایطی که از برخی مسئولین بی کفایت کشور نا امید شده اند چشم امید به توانایی و پویایی جوانان دوخته اند و همواره تاکید کرده اند که باید خودتان به عنوان یک سرباز برای تحقق آرمان های اصیل انقلاب خمینی کبیر تلاش کنید. این وظیفه ای است که ولی امر مسلمین جهان بر دوش جوانان قرار داده است تا همه بدانند انقلابی که با جوانان آغاز شد ادامه آن و رسیدن به اهداف آن بدون حضور جوانان هیچ معنایی ندارد.

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از دانشجویان با تفکرات مختلف، بر این موضوع تاکید داشتند که لشکر جوانان مؤمن و انقلابی وارد میدان مطالبه آرمانهای انقلاب شوند. همان طور که از این جمله مشخص است دیگر امیدی به بعضی مسئولان لیبرال مسلک کشور وجود ندارد و جوانان به عنوان نیروهای مولد کشور باید کار مطالبه گری را آغاز کنند و عموم جامعه را با اهداف و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی آشنا کنند؛ اهدافی که متاسفانه در طول این سال ها فقط نقل محافل مسئولان شده و هیچ کدام از آنان برای تحقق آن اندکی تلاش نمی کنند بلکه در جای خود، به نوعی با بی کفایتی به آن ها ضربه وارد کرده اند.

حال هر جوانی وظیفه دارد با توجه به توانایی های درونی خود "آتش به اختیار" کار را آغاز کند؛ هرکس با هر توانایی باید در ابتدا مطالبه گر باشد و پس مطالبه خواسته های اصلی خود به فکر اجرایی شدن آن ها در سطوح مختلف جامعه باشد.

رسیدن به این آرمان ها شاید در ابتدا اندکی سخت به نظر برسد اما باید بدانیم که قطعا به سرانجام خواهد رسید چرا که در دوران 8 سال دفاع مقدس جوانانی با سنین بسیار پایین به وسیله خون خود پایه های انقلابی که سرانجام آن رسیدن به ظهور مهدی قائم(عج) است را محکم کردند.

حال ما وظیفه داریم با اتکا به توانایی های خود در زمینه سایبری، جنگ نرم و بالا بردن سواد رسانه ای سنگر را حفظ کنیم و تمام سختی های مسیر را به جان بخریم.

دشمنان انقلاب با تمام قوا در مقابل ایستاده اند و اگر دستشان می رسید به صغیر و کبیر از جمله انقلابی و لیبرال و سکولار رحم نمی کردند؛ حال که دستان نیرومند انقلاب اسلامی در منطقه توانایی دشمن را در رسیدن به این هدف خود از بین برده است، آنان به وسیله جنگ نرم و انجام "پروژه نفوذ" سعی در به زانو در آوردن انقلاب اسلامی دارند.

نفوذی که از ابتدای انقلاب کلید خورد و هدف آن بی زاری و نا امیدی مردم از انقلاب بود که متاسفانه در برهه هایی نیز موفق عمل کرد.

لذا در شرایط فعلی وظیفه ماجوانان آگاهی دادن، آشنایی هرچه بیشتر با آرمان های اصلی انقلاب و مطالبه این آرمان ها از مسئولان است؛ به طوری که امید به آینده را در خود و جامعه زنده کنیم و طبق تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب با تشکیل یک "دولت اسلامی" و پس از آن "تمدن اسلامی" پرچم انقلاب را به دستان منجی عالم بشریت برسانیم.

کد خبر: 952556

وب گردی

وب گردی