شورا و شهرداری با ارائه عملکرد شیشه ای خود به مردم پاسخگو هستند

رئیس شورای شهر همدان گفت: تمام تلاش مجموعه شورا و شهرداری آن است تا با ارائه یک عملکرد شیشه ای از خود به مردم پاسخگو بوده و از ایجاد هر نوع روزنه فساد برانگیز جلوگیری کنند.

ابراهیم مولوی رئیس شورای شهر همدان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: نظارت بر اجرا و شفافیت در قوانین یکی از وظایف اصلی شورای اسلامی شهرها و پارلمان های محلی است.

وی ادامه داد: در برخی مباحث، مدیریت ها و جایگاه هایی که زیرمجموعه مدیریت شهری هستند برای جلوگیری از ایجاد فساد باید به سمت و سوی ایجاد شفافیت و عملکرد شیشه ای بروند تا مردم به عنوان سهام داران و صاحبان اصلی شهرها بر فعالیت تمام مجموعه شهرداری نظارت داشته باشند.

رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: در هر قسمتی که نظارت، نظارت مردمی، شیشه ای و شفاف بوده در آنجا کمترین درصد تخلف، چالش و مسائل مفسده انگیز را داشتیم.

مولوی افزود: حسب وظایفی که شورای اسلامی شهر برعهده دارد در قالب برنامه ها و سیاست های بلندمدت و کوتاه مدت است که اقدام به انتخاب شهرداری متخصص، متعهد، پاکدست و کاردان برای شهر شده است و این موضوع برای شورای اسلامی شهر دوره پنجم همدان صادق بود و ما با انتخاب آقای صوفی این مساله را توانستیم رقم بزنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام سعی و تلاش شهردار منتخب همدان بر آن است تا برنامه های فنی، عمرانی، شهرسازی، خدمات شهری، مسائل مالی و سایر پروژه ها آنقدر شفاف باشد که ما بدون دغدغه و ایجاد هراس به دوستان مصوبات را ارائه دهیم.

رئیس شورای شهر همدان گفت: قطعا عملکرد شهرداری طی چند ماه گذشته روند خوبی را داشته و توانستیم بر اکثر قریب به اتفاق توافقات، تغییر کاربری ها، افراط ها و تفکیک های شهرداری را در مناطق مختلف در نظر داشته،بررسی و تایید کنیم و در آن بخش هایی که مشکلی به وجود آمده است را حذف کنیم.

وی افزود: تمام تلاش مجموعه شورا و شهرداری آن است تا با ارائه یک عملکرد شیشه ای از خود به مردم پاسخگو بوده و از ایجاد هر نوع روزنه مفسده برانگیزی جلوگیری کنند.

مولوی در خصوص این موضوع که آیا شهردار تاکنون تخلفی انجام داده یا خیر، گفت: خوشبختانه طی هفت الی هشت ماه گذشته در شهرداری تخلف خاصی انجام نشده، مگر آنکه در برخی قسمت ها با تفاسیر اشتباهی از قانون باعث ایجاد یکسری مسائل شده که با تفکرات یا تذکرات من به عنوان رئیس شورا و همچنین اعضای شورای شهر به شهردار دادیم و در ادامه ایشان با حسن نیت و سعه صدر پذیرفته و در صدد اصلاح امور بودند.

رئیس شورای شهر همدان گفت: پاشنه آشیل شهرداری ها می توانند از به وجود آمدن بسیاری از مفسده ها جلوگیری کنند، به همین منظور الکترونیکی شدن فعالیت های شهرداری حتی المقدور می تواند از دیدارهای چهره به چهره در شهرداری ها میان شهروندان و کارمندان شهرداری جلوگیری کند.

901/900

کد خبر: 952603

وب گردی

وب گردی