جوان گرایی اعضای هیات علمی بزرگترین رمزموفقیت آموزش عالی است

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: جوان گرایی اعضای هیات علمی بزرگترین رمزموفقیت آموزش عالی است و ترغیب به جوان گرایی در برابر انبوه محاسنی که دارد قابل ذکر نیست.

دکتر محمدرضا رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره معایب و مزایای جوان گرایی اعضای هیات علمی در دانشگا ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: جوان گرایی اعضای هیات علمی در دانشگاه ها معایبی ندارد و ترغیب به جوان گرایی در برابر انبوه محاسنی که دارد قابل ذکر نیست و سبب حضور جوانان در عرصه های مهم علمی و آموزشی کشور خواهد شد که کوله باری از تجارب ارزشمند را به نسل های بعد انتقال می دهند .

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم افزود: جوان گرایی بصورت کامل در فراخوان جذب سال هاست که رعایت می شود و در قانون استخدام سقف سنی برای پذیرش اعلام شده است که دقیقا به معنای جوانگرایی است اما همین جوان ها نیاز به انتقال تجربه از مسن تر ها دارند وخودشان هم به مرور زمان پیر می شوند و همواره بخشی از اعضای هیات علمی مسن به نظر می آیند که بزرگترین رمزموفقیت آموزش عالی استفاده از جوانان و جوانگرایی است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم افزود: ظرفیت پذیرش اساتید برحسب نسبت استاد به دانشجو تعیین می شود و اگر در نرم جهانی نسبت دانشجو به استاد یک به سیزده باشد با این نسبت به میزان قابل توجهی فاصله داریم اما تمام توان خود را برای جذب تدریجی به کار گرفته و در حال کم کردن فاصله ها با نرم جهانی هستیم .

رضوان طلب در ادامه درباره ملاک انتخاب نخبگان هیات علمی در وزارت علوم متذکر شد: نخبگان هیات علمی از طریق بنیاد ملی نخبگان شناسایی می شوند و ازسوی بنیاد براساس معیارهای نخبگی معرفی می شوند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 952638

وب گردی

وب گردی