نویسندگان نوظهور دنیای علمی تخیلی را بشناسید

حوزه کتاب‌های علمی تخیلی در سال‌های اخیر با استقبال بیشتری از سوی مخاطب عام روبرو بوده است و نویسندگان برجسته‌ای نیز در حال ظهور در این عرصه هستند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از بوک ریوت، بعد از کتاب فرانکشتاین مری شلی ژانر داستان‌های علمی تخیلی وارد دنیای رمان شد و داستان‌های موفق بسیاری در این حوزه منتشر شد. از داستان‌های آیزاک آسیموف تا داستان مدرسه جادوی رولینگ همگی توانستند مخاطبان بسیاری را جذب کنند.

در دنیای امروزی رشد و توسعه تکنولوژی مخاطبان بیشتری برای خواندن این داستان‌ها ایجاد کرده است. سایت بوک ریوت پنج رمان‌نویس علمی تخیلی را به همراه آخرین آثارشان معرفی کرده است که به عقیده این سایت از بهترین نویسندگان معاصر این حوزه هستند:

«جانوران کاغذی» نوشته کن لیو

نویسنده چینی الاصل ساکن آمریکا به نوشتن داستان‌های کوتاه علمی تخیلی در این کشور مشهور است. این نویسنده جوان سه کتاب علمی تخیلی در کارنامه ادبی خود دارد که بهترین آنها جانوران کاغذی است که در سال 2016 در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار آمریکا قرار داشت. این کتاب در حقیقت مجموعه‌ داستان‌های کوتاه علمی تخیلی از این نویسنده است که هر کدام از این داستان‌ها جوایز متعددی نیز کسب کردند.

«فصل پنجم» نوشته ان.کی. جمیسین
«فصل پنجم» نوشته ان.کی. جمیسین چاپ سال 2015 بخش دوم از یک مجموعه رمان علمی تخیلی است که توانسته جوایز معتبری مثل جایزه داستان‌های علمی تخیلی هوگو و جایزه کتاب لوکاس را دریافت کند. داستان اصلی کتاب در سیاره‌ای ناشناخته اتفاق می‌افتد که دارای سبک خاصی از نویسندگی در این حوزه محسوب می‌شود.


«داستان‌ زندگی تو» نوشته تد چیانگ
«داستان‌ زندگی تو» نوشته تد چیانگ برنده جایزه داستان‌های علمی تخیلی سال 1999 یکی از پرفروش‌ترین داستان‌های این ژانر در چند سال اخیر بوده است. فرازمینی‌ها وقتی در مدار زمین مستقر می‌شوند با آینه‌های بزرگ همه کره زمین را تحت نظارت قرار می‌دهند ولی در این میان اتفاقات دیگری رخ می‌دهد. لوئیس شخصیت اصلی داستان همراه دکتر گری دانلی از سوی کشورهای جهان مامور ارتباط با این موجودات می‌شوند.

«وارکراس» نوشته ماری لو

برای میلیون‌ها نفری که هر روز وارد سیستم وارکراس می‌شوند شاید یک بازی نباشد و تبدیل به یک زندگی شده است. زندگی به همین گونه ادامه دارد تا اینکه یک هکر نوجوان به نام امیکا چن موجب اختلال کار سیستم شده و همه را با واقعیت اطراف خود آشنا می‌کند.

«چه کسی از مرگ می‌ترسد» نوشته نندی اوکورافور

نندی اوکورافور نویسنده نیجریه‌ای آمریکایی با نوشتن رمان «چه کسی از مرگ می‌ترسد» توانست جایزه بهترین رمان فانتزی سال 2011 آمریکا را کسب کند. داستان کتاب در زمان آینده در سودان اتفاق می‌افتد که نورو شخصیت سفیدپوش قصه به جنگ اوکیکه شخصیت منفی و سیاه پوش می‌رود. جنگ آنها بر اساس قصه‌های محلی مردم آفریقا تعریف می‌شود.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 952721

وب گردی

وب گردی