ردپای عربستان در شمال سوریه

عربستان با همکاری نیروهای کرد برای ایجاد یک ارتش جدید مرزی در شمال سوریه تلاش می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت عربستان و نیرو‌های کُرد سوریه تلاش های خود را برای تشکیل یک نیروی جدید عربی در شمال این کشور متمرکز کرده اند.

اخیراً چند مشاور نظامی عربستان به منظور تشکیل یک نیروی نظامی جدید در روستایی در استان حسکه در شمال سوریه با نیرو‌های کُرد این کشور دیدار کرده‌اند.

جمعه گذشته ۳ مشاور نظامی عربستان با نیرو‌های کُرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق YPG» در روستایی دورافتاده در شمال حسکه دیدار و گفتگو کردند.

گفته می‌شود هدف این دیدار تشکیل یک نیروی عربی متشکل از نیروی محلی و قبیله‌ای «جیش الصنادید» بوده تا به نیرو‌های کُرد سوریه کمک کنند.عربستان هم‌اکنون پست‌های نظامی در حسکه و قامشلی برپا کرده و افراد داوطلب را ثبت‌نام می‌کند؛ مقامات سعودی وعده داده‌اند به هر فردی که به این نیروی نظامی جدید ملحق شود ۲۰۰ دلار پرداخت می‌کند.

تشکیل این نیروی عربی جدید بخشی از فدراسیون شمال سوریه است که نیرو‌های کُرد در ۱۷ مارس ۲۰۱۶ آن را به صورت یک‌جانبه اعلام کردند.

وزیر مشاور عربستان -که مسئول روابط شورای همکاری خلیج فارس با نیرو‌های کُرد سوریه است- اکتبر سال گذشته با هدف جمع‌آوری اطلاعات همراه با مقامات آمریکایی از مناطق تحت کنترل نیرو‌های کُرد در استان الرقه بازدید کرد.

کد خبر: 952736

وب گردی

وب گردی