مجتمع سوهانک دارای هویت دانشگاهی و دانشجویی است/جهاد نامتقارن علمی در دستور کار مدیران دانشگاه است

دکتر طهرانچی در نشست صمیمانه با دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، با بیان اینکه تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مطالبه بحق مقام معظم رهبری است، گفت: در مسیر اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مقوله «فرهنگ» اولویت اول است و بایستی در کنار آن، زمینه پیشرفت علمی پر شتاب را نیز فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دیدار تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه راه اندازی «دبیرخانه برنامه‌های علمی» در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، افزود: در طرح «پایش» دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 15هزار موضوع که مربوط به حل مسائل و مشکلات ملی است استخراج شده تا از ظرفیت دانشجویان دکتری و تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل کشور استفاده شود.

طهرانچی با بیان اینکه در جذب نیروی انسانی دستمان بسته است اما دست بسته نمی‌مانیم، گفت: در سال جاری صندوقی به ارزش ۲هزار میلیارد ریال برای جذب هیات علمی جوان از طریق شورای جذب مستقل از وزارت علوم ایجاد کردیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طی 7 ماه و یکسال آینده نیروهای جوان و مؤمن را به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی اضافه خواهیم کرد و در تربیت عنصر انقلابی شاداب برای فردای کشور کوتاه نمی‌آییم.

طهرانچی با اشاره به نفوذ دشمن در بدنه آموزش عالی کشور، افزود: پیشرفت علمی کشور دشمن دارد و با نفوذ در بدنه آموزش عالی تلاش دارد سرعت پیشرفت علم در ایران را کاهش دهد.

وی ادامه داد: دانشگاهی که باید محیط رشد و تربیت باشد نباید تبدیل به ناکارآمدسازی جوانان شود. تبدیل این مجموعه دانشگاهی به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی نیاز به جهاد دارد. نه جهاد کلاسیک بلکه جهاد نامتقارن و هدفمند علمی.

دکتر طهرانچی تاکید کرد:جهاد نامتقارن علمی در برابر هجمه و نفوذ کلاسیک دشمن در دستور کار مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ممانعت از فعالیت تشکل‌ها را در دانشگاه آزاد غیرقانونی دانست و گفت: هیچکس حق ندارد مانع فعالیت تشکل‌های دانشجویی شود و با کسانی که در اجرای برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی اخلال ایجاد کنند به طور قاطع برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر راه اندازی هرچه سریع تر قرارگاه جهادی استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این قرارگاه علاوه بر نقش گره گشایی از مشکلات جامعه نقش مهمی در ترویج فرهنگ جهادی و تربیت جوانان انقلابی دارد.

طهرانچی افزود: با همراهی بسیج دانشجویی و سایر تشکل های دانشجویی قرارگاه جهادی دانشجویان استان تهران به زودی تاسیس می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با ارائه توضیحاتی در خصوص خرید ساختمان سوهانک کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت:مجتمع سوهانک دارای هویت دانشگاهی و دانشجویی بوده و واجد استاندارهای لازم برای محیط های آموزشی است.

وی با بیان اینکه در فاصله ۲۰۰ متری مجتمع سوهانک ایستگاه مترو قرار دارد که خط آن تا شهر ری در جنوب تهران ادامه دارد، افزود: کارت مترو و اتوبوس خطوط بی آر تی دانشجویی را به صورت نیم بها برای دانشجویان تدارک دیده ایم.

دکتر طهرانچی تاکید کرد: ساختمان سوهانک هویت دانشگاهی دارد و قصد داریم یک دانشگاه به معنای واقعی را در آنجا مستقر کنیم. مدل فرهنگی در آنجا بسیار اهمیت دارد و نمی‌خواهیم مشکلات سابق فرهنگی دوباره تکرار شود.

طهرانچی موقعیت مکانی این ساختمان را مناسب توصیف کرد و گفت: منبع هزینه تجمیع دانشکده ها و مراکز آموزشی تهران مرکز شهریه های دانشجویان نیست. این هزینه از محل فروش املاک و زمین های بلااستفاده استان تهران تامین شده است.

در پایان این نشست رییس استان تهران دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این تغییرات نشان داد که قابلیت جولان ضد انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

دبیران تشکل‌های دانشجویی با ابراز خرسندی از باز شدن فضای تعامل با دانشجویان و سهیم کردن آنان در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار شفافیت مالی، دقت در انتخاب و جذب اساتید و همچنین بازگشت دانشگاه آزاد اسلامی به ریل اصلی خود شدند.

گفتنی است، دکتر صالح اسکندری رئیس سازمان امور رسانه ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر گوهری معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکز نیز در این جلسه حضور داشتند.

کد خبر: 952759

وب گردی

وب گردی